Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
Wormit

Ny galon/konstläder i Amerikansk DC, tips i Sthlm/mellansverige området?

Rekommendera Poster

Hej, har just fått klart inredningen i köket och även bytt ut originalklädseln mot en sobrare beige/brun färg, är sååå nöjd :)

Båten är en 25fots midkabin (Glastron) från 1999, tyvärr har den tidigare ägaren haft småbarn som hoppat i dynorna ute vilket gjort att det på sina håll har blivit sprickor i den stora soffan, även på kanter osv. finns fula hörnavslag och jag har nu bestämt mig för att byta ut allt mot nytt.

Söker en tapetserare som gör hela jobbet och dessutom har tid att få till detta till senast början på maj, gärna en som har bra referenser, det bästa är om någon av Er på forumet har bytt/klätt om i galon/konstläder (vilket jag antar att det är) på en liknande båt så vore det intressant att veta på ett ungefär vad man får betala.

Supertacksam för alla tips!

Kan egentligen lämna in dem i hela landet då jag reser mkt i tjänsten i princip överallt :)

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jocke, tack för svar!

Hur mkt gjorde han åt dig?

Priser?

Har även en fråga hur i h-vete man ska lossa panelen vid gasreglaget, samt ryggen i L soffan, fattar inte vart de fäst den...

Var för övrigt nere i båten efter 2mån semester i asien och det var en jäkla massa ytligt mögel i dynorna.

Skicka ett PM om du inte vill ta det öppet.

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Panelen vid gasreglaget får du bort genom att du lossar skruvarna på

baksidan, dessa kommer du åt från fotändan av midcabinen

och efter ha funderat så tror jag att du kommer åt skruvarna för soffan från huvudändan av midcabinen

Senast ändrad av Petta1 | 18 mars 2007 | 19:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm är man så långt ut alltså?

ryggstödet kan jag tänka mig att man kan lossa från midkabinen men det sitter alltså ngt i fotändan för panelen vid gasreglaget?

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste lossa takpanelerna vid fot och huvudända av midcabinen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ännu inte bestämt mig om jag hinner med detta ivår, men är jättetacksam för tipsen!

Ska ner och kolla till båten i helgen, skall montera lös panelen i midkabinen och kolla då.

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ännu inte bestämt mig om jag hinner med detta ivår, men är jättetacksam för tipsen!

Ska ner och kolla till båten i helgen, skall montera lös panelen i midkabinen och kolla då.

Mvh Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...