Stefanho 0 Postad 20 Mars , 2007 Du låter lite som en försäljare nikitalord. Låter nästan som om du vill bli av med din Å andra sida så har du ju lyckats få in mig i badankan-svängen Ha det stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Min säljer jag aldrig, om du visste vilka bud som jag redan fått, det tar bara tid att hitta en ny båt med samma personlighet. Snart är den i sjön igen, och då är det dax att gasa bort vinter dammet har du inte handlat då så är du välkommen på en provtur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TGIF 0 Postad 20 Mars , 2007 Kom igen nu Nikita, lägg in lite fler uppgifter om ankan. Vad toppar den? Förbrukning, både i bensin och pilsner per sjömil. Vad säger den om krabb motsjö. Att bestycka den med 2 X 100hk motorer låter som dödslängtan, körde Kadaffi själv?? Har funderat på en Flipper 640 men håller på att tänka om. Kan man köra ifrån kustbevakningen med den? Finns det ngt ex kvar som fortfarande är bestyckat med vapen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanho 0 Postad 20 Mars , 2007 Det är ju en bit upp till båten, så jag åker nog upp i maj och tittar på den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Om du bara visst hur jag letat kaddaffi uppgifter, 10 ex av de 20 ska han ha hunnit att få men tydligen blev det mesta hemligstämplat, men det är många som har bekräftat historien. Vissa säger att det var alucon ankor dvs de sentida kopiorna (mycket välbygda) men alla är byggda med samma ritning. Märkligt nog har ankorna har återproducerats under olika namn ett flertal gånger detta styrker att teorin med att de krigsmatrielsklassats och belagts med productionsstopp. Lite uppgifter har dock läckt ut om kaddaffi ankorna: De ska ha haft robbotramp med balance punkt på 60 cm från midskepp och en 20 mm automatkanon i fören samt två 100hk mercurys i aktern. Överbygget ska ha varit bortsågat och förutom en 25 cm remsa som man lätt vara kvar längst hela båten. Lite logik är det för om man skulle bygga en lite attack båt med möjlighet att vara stadig nog för robbot avfyrning så måste det bli ett katamaranskrov eller något lika stadigt och ett katamaranskrov saknar sjöegenskaper som ankorna har och blir då problem med att åka fort med. Ankan klara lätt av fullgir i full fart och beter sig som då som ett v skrov. Det märkliga är att ett museum som samlar udda saker från hela världen har försökt handla både min och även en annan anka här i trakterna och de har inte velat säga varför de har intresse i dessa båtar. Så antagligen är historien ett bra förankrat practical joke eller så är den sann. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TGIF 0 Postad 20 Mars , 2007 Hur många knop gör din Anka? Hur går den i motsjö. Har själv haft en segelkatta som jag funderade å att kraftig övermotorisera men fick nöja mig med en 25 hk.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Har ingen knopmätare men i sommras var några ute och provkörde en liten en sittsig galosch liknade båt de hade visserligen tryckt ner sig två pers i den lilla båten och de hade en 50hk murcla där bak, vi var också två i min och den lille hängde jag lätt med. En annan bekant har en styrpulpetare för fiske med en ny honda 4 takts 50 hk och den har jag åkt ifrån. Ifrån åkta båtar brukar säga att min gör närmre 40 knop men det är nog bara för de inte vill erkänna att deras egna siffror är glädje siffror, gissningvis gör den nu minst 30 ärliga knop med 80 hk. med 40 hade förra ägaren mätt den till 20 knop och jag själv har kört i fatt båtar som legat på 15-16 knop när jag hade lilla motorn. när jag har folk med mig som har skojat om båten brukar jag låta dem sitta på soldäck och fråga om de vågar sitta kvar i fullfart, kul syn när de bleknar, hiii hiii. Motsjö: man har ju tak över huvudet så det är valfritt antingen försakta och vågorna över båten eller så rider man på topparna, var ute när vi hade höststormen och lekte att åka på tvärs längst med vågorna var både bästa och roligaste sättet, lite som att hoppa över svallet med vattenskidor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perols90 0 Postad 22 Mars , 2007 jaja jag får nog leta på bara:P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 22 Mars , 2007 http://www.blocket.se/vi/11277411.htm?ca=17_s den här hade lite rå look gör du ett google bild sök på OMC 17 deluxe vilket blickfång, en liten vinge två broklandrutor och har du en båt tuffare än riktiga batmanbåten Senast ändrad av nikitalord | 22 mars 2007 | 19:58 Senast ändrad av nikitalord | 22 mars 2007 | 20:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perols90 0 Postad 23 Mars , 2007 Ja den var häftig:P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rikard 1 Postad 23 Mars , 2007 Är du sugen på en ockelbo t14 så rekomenderar jag denna båt starkt. Grabben har en och han är kung med sin båt. Dock så blir det en uppgradering på motorn i år typ 40hk. Går jättefint i havet och man kan arrangera så det går att sova i den med. Kanske inte så bekvämt men men kul är den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perols90 0 Postad 24 Mars , 2007 ja den är väldigt intressant:P t14 alltså Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser