Isola 0 Postad 16 Mars , 2007 Tjena! Har precis skaffat båt och föregående ägare har satt dit en s.k. hajfena i fören. Själv föredrar jag originalet, en riktig förpulpit.(Båt.Gullringen kabin).Vet ju att det finns att köpa på t.ex. sea sea men de är ju så förbannat dyra. Vet någon om det lönar sig att kontakta en svetsfirma och låta dem göra en. Eller vet ni om det finns nån firma som kan ha begagnat. Mogge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 17 Mars , 2007 Min båt lider av samma sjukdom som din -hajfenepsykos. Jag köpte nyligen en begagnad pulpit i kanonskick för 750:- från båtmats. Kika på hemsidan www.batmats.nu Han har fler pulpits än de som finns på hemsidan också. Butiken är väl värt ett besök då det finns beslag, instrument, stegar och liknande till överkomliga priser. Tror han säljer på postorder också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Mars , 2007 Nja, jag håller inte riktigt med dig om att det är så förbannat dyrt köpa färdiga. Jag är av den uppfattningen att ingen smed i Sverige som betalar/belastar dig för att kostnader kan komma ner till de priser som de prefabriserade har. Har man tur så så kan man ju hitta någon begagnad men då är ju förutsättningarna helt andra. En gammal välkänd firma i Göteborgsområdet är annars Argona mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 18 Mars , 2007 När ju inte vara så billigt, med tanke på att det är en costum made då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 Mars , 2007 Får man vara en messerschmitt? Pulpit = sitter i fören Pushpit = sitter i aktern Akterpulpit blir konstigt, ungefär som en bogpropeller som aktersnurra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser