melle 7 Postad 16 Mars , 2007 MaxSea verkar som ett bra och billigt alternativ för PC-navigering vid jordenruntsegling. Ser dock ut som det inte finns charts för Asien. Är det något man kan köpa till? Vad finns det mer för prisvärda liknande alternativ? Var kan man hitta pappers-sjökort för en jordenruntsegling? Begagnat helst då. MvhAndreas Mehlin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 16 Mars , 2007 Ta kontakt med hemvändande båtar. De brukar annonsera ut sina gamla kort och pilots. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janneostling 0 Postad 18 Mars , 2007 C-Map har definitivt kartor för Asien och resten av världen som fungerar i t.ex. MaxSea. Håller med om MaxSea som ett intressant alternativ. Mycket kompetent program. /janoz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lars1 0 Postad 14 April , 2007 Uttalar mig bara om papperskort. Föreslår att du köper på vägen av båtar du träffar. Det finns alltid intresse av att köpa eller sälja kort. Vill du köpa nytt så köp inget i Sverige. Handla över internet från England. Bara lite drygt halva priset (inkl. frakt) jämfört med Nautiska och deras konkurrent i GBG som jag glömt namnet på. Du kan förstås också vänta tills du kommer till England innan du köper merparten av korten. Bland papperskort föreslår jag som första princip att köpa kort utfärdade av det land som är eller varit kolonialmakt i området, i andra hand att köpa brittiska admiralitetets kort. Men, det senare är kanske mest en smaksak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser