Groenling 3 Postad 16 Mars , 2007 Hej, om man köpa nu en båt, ca 1 år gammal, med 50 hp 2-takt, också 1 år gammal och båten ligger inte i sjön, utan hos ett företag, hur kollar man bäst för att vara säkert att båten/ motorn är så frik som säljaren påstår? /Gönling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 187 Postad 16 Mars , 2007 Ett bra tips är att ta hjälp av en båtbesiktningsman om du är osäker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 16 Mars , 2007 Vad är det för båt och motor ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 16 Mars , 2007 Det blir antingen en Galeon 475 eller en HR 465, både med Evirude 50 ps 2-takt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 16 Mars , 2007 Motorn får någon annan svara på. På min Höga Rodd så var bland annat kontakter till pumpar, belysningar ganska löst fastsatta med en variant av kabelskor. De rasade loss när jag kände på dem, så de klämde jag om rejält. Där det fanns popnitar så var plasten skavd i hålet för popniten. Inget större problem men det borde inte finnas. På 465:an så finns det ingen elektrisk länspump, tror jag, annars skall Du kolla att nivågivaren fungerar där. Kolla så att genomföringar är tätade med Sikaflex, dvs där motorn är bultad, eventuellt fastsättningen till ekolodsgivare/kabeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gost 0 Postad 16 Mars , 2007 En båt med motor som bara gått en säsong borde väl vara garanti på??, 2 år säger ju konsumentköplagen, så enligt mig e det bara att handla om ytskicket är bra, så mycket kan den ju inte slitas på ett år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser