Zantax 0 Postad 16 Mars , 2007 Hej. Jag har precis köpt denna styrcylinder/servocylinder som ska passa till Alpha och bravo drev och har nu några frågor.. Jag har en servopump monterad på motorn som ska kopplas direkt till servocylindern men jag ser bara 2 anslutningar på cylindern borde vara 4 eller ? och hur gör man då om man ska ha en rattpump ? Går det att använda servocylindern som slav åt mitt nuvarande teleflex kabelsystem, altså koppla in pumpen till cylinder och sedan styra med kabelstyrningen utan att koppla en rattpump till servon ? Om det går, är detta en skit ide = taskig servo effekt ? Tacksam för alla svar Zantax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carro_ 0 Postad 20 Mars , 2007 Det skall bara vara två anslutningar. En retur och en med hydraltrycket från servopumpen som sitter på motorn. Med andra ord är denna typ av cylinder antagligen gjord för att fungera med en kabelstyrning. Har bäst koll på Pentas 290 servo. Men funktionen på detta servo bör vara identisk. Jag tycker mig se på bilden att det är tänkt för kabeln att monteras på servot. En hydralstyrning med rattpump fungerar annorlunda då är pumpen vid ratten som ger hydraltrycket till styrcylindern. Även då har man bara två anslutningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zantax 0 Postad 20 Mars , 2007 Tack Carro. Jag läste ditt inlägg på V8 fråga och fick de svar jag ville ha. Nu är det bara att hitta en snygg ratt och en oljekylare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser