Gäst Postad 15 Mars , 2007 Snart är ju isen bruten och ankan i sjön så då är det dags att planera för det oundvikliga, man hamnar ju alltid på grund några gånger varje säsong och rätt var det är så blir det på en öde ö. Frågan är vad skulle du tagit med dig? max 3 saker och motivera varför så vi andra kan ta lärdom. Så det inte blir lika illa som för den här stackaren http://humorix.nu/bilder/serie5.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 15 Mars , 2007 Ok, då börjar väl jag! 1. Lars Fält´ s bok HANDBOK ÖVERLEVNAD 2. Tändstål 3. Kniv Och motiveringen är ju just att överleva! Mvh Dessin Senast ändrad av Dessin | 15 mars 2007 | 11:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 15 Mars , 2007 1 Sprit (ett måste för att bli snygg stor och stark, när jag ska klättra upp i palmerna och plocka kokosnötter) 2 Fiskespö (måste ha käk ibland) 3 Ja tanten med då (så man slipper spela skinnbanjo) H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 15 Mars , 2007 1. Bilbatteri. (ifall det flyter iland en dator), 2. Korköppnare. (ifall det flyter iland flaskpost). 3. Engångsgrill. (ifall det flyter iland tändstickor). Skepp o hej ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 15 Mars , 2007 1. Fiskegrejer. (Underbart att fiska på heltid) 2. Kniv (Bra att ha till fisken bl.a) 3. Hagelbössa (Kan vara bra att ha) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 15 Mars , 2007 1. Dassrulle. (ifall d flyter iland en toalett) 2. Rakhyvel. (Måste tänka på utseendet vettu) 3. Baazzooka. (Kan ju finnas Infödingar och huvudjägare även på en öde Ö) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 Mars , 2007 1. Steve (för att få lite intelektuellt utbyte) 2. Dessin (för raka motsatsen, behövs om man blir full) 3. Admin ( Han kan ha utbyte av båda när jag har somnat) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 15 Mars , 2007 3. Baazzooka. (Kan ju finnas Infödingar och huvudjägare även på en öde Ö) Trodde du skulle ha den att skjuta på båtar med raka rör som åker förbi och stör! Enligt en annan tråd verkar risken för det överhängande eftersom dessa finns överallt... 1. Öl (motivering överflödig) 2. Sprit (om ölen tar slut) 3. Vin (om även spriten tar slut) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 15 Mars , 2007 Haha bästa motiveringarna hittills... Själv tar jag med mig: 1) Fiskeprylarna (Inte för att jag blir hungrig, utan som tidsfördriv. Mat hittar man alltid) 2) Steve (För att ha nåt att bli förbannad på) 3) Hagelbössa (Ifall jag blir FÖR förbannad) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hummernxxl 0 Postad 16 Mars , 2007 Ja det är en bra fråga som ställdes, men om man nu vänder på det lite och inte fick välja vad man skulle ta med sig, utan vad har man att välja på för nyttosaker för överlevnad ur vraket? Vi kan utesluta dassrullar och sprit som nämns här ovan och alla onödiga saker som kan komma flytandes och som saknar flytkraft. Av ovanstående så framkommer det att många av er skulle kunna begå självmord i stället med den inställning till prylar som ni besitter. Om man fick välja ur vraket, som har havererat så var det i första hand matförådet. Verktyg. Batteri och radiosändare om sådant fanns ombord. Det är mer än tre saker, men är till stor hjälp för överlevnad. Sedan så var båten, numera vraket fullastad av duktiga manliga Maringuidare (som dom utger sig för). Av ovanstående förslag, så verkar det inte finnas någon lämplig kandidat att tillbringa sin tid med på denna öde ö, förutom en som ville ha med sig sin fru, vilket jag tyckte var gulligt och där vill jag inte träda emellan. I stället så gör vi så här för att testa och finna ut bästa personen ur den strandsatta besättningen som skulle kunna vara mig värdig. Upp till bevis nu. Var finns, eller vem är min bästa följeslagare och blir det som vanligt en massa trams så får jag leva på mitt håll och ni får slåss om geten. Eftersom N. lord kom med frågan från början så får han bli den som korar Robinsson. Det här ska bli intressant att följa. Ps. Dolly var underbar i Karlstad. Senast ändrad av hummernxxl | 16 mars 2007 | 13:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 16 Mars , 2007 Och så dog den tråden..................................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 Mars , 2007 Du är inte den enda som dödar trådar som du ser... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Mars , 2007 Ja ingen ö är ju öde med Tina-flytring så jag förstår att tråden dog. Tina bebor inte den öde ön och inte fredag eller några andra av hottentotterna. Så fortsätt med fantasifulla lösningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 16 Mars , 2007 Vadå dog ? Lite anorlunda och vi får se vad tjejen vill ha, eller komma fram till Ok om man nu inte gillar getter så ska jag charma det lilla trollet och börjar med. Om jag hörde till besättningen som du beskrev, så skulle jag hjälpa dig med överlevnaden på bästa sätt och dom andra får ha geten eller vad det nu var. Med verktygen så skulle jag bygga en bebolig bungalow av vad jag hittar och jag förmodar att du vill hjälpa till och om jag är anständig så funkar nog kemin. Inte tror jag att du hade ställt frågan bara för att själv sitta i solen och gona dig. En gemensam framtid skapar man tillsammans. Radion och maten var det viss oxå. Några potatisar finns och det får vi leva utan för dom planterar vi så att vi kan bygga upp ett föråd. Batteriet och radion får jag inte ihop då batteriet kommer att säcka ihop utan laddning. Om inte vraket har sjunkit så tar jag mig dit ut och plockar så mycket jag kan därifrån och förhoppningsvis så finns det en solcell som vi kan nyttja, eller så gör jag ett vindkraftverk till oss av generatorn och andra delar som jag kan bärga. Låter som om vi kan stanna på ön för det här verkar båda gott med lite fina kvällar med mys. Jag hoppas att dom andra blir räddade för det blir ju synd om geten om dom är kvar och vissa syner vill jag bespara dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 17 Mars , 2007 Jag skulle ta med mig en båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Mars , 2007 Stig, det var 3 grejer,dom andra 2 vad är det för något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 18 Mars , 2007 Ok Flytväst är ju bra att ha när man kör hem med båten man hade med sig. Kan vara gott med lite kaffe oxå Å andra sidan stod det max tre saker.... Senast ändrad av StigH | 18 mars 2007 | 08:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Mars , 2007 Du har rätt, ursäkta mig, var många år sedan jag gick i skolan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 18 Mars , 2007 Du kanske skulle ta med dig en lärare till ön då ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Mars , 2007 Om jag skulle lite seröst valt grejer för att både klara mig och ändå ha lite kul så hade jag nog valt: Såg för snickra är ju alltid kul Förstoringsglas för leka detektiv att leta efter MG troll och sen går det ju att få till en brasa. Spegel för att för man är ju mån om sitt utseende och som solkatter är ju kul att leka med ev kan ju någon båt se dem. För övriga nöjen får man väl simma över till grannön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 18 Mars , 2007 En fogsvans för att bygga stugan med. En kastrul för matlagning. En stor sovsäck ifall man fick oväntat besök. Förresten, finns det dricksvatten på ön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 18 Mars , 2007 Dricksvatten finns när det regnar. Annars är det bara öl i pölarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 18 Mars , 2007 Det är försent.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 18 Mars , 2007 jag skulle ta med mig, min fru, Martin Timell och obegränsat med öl. Efter 3x45 minuter skulle jag ha världen flottaste bungalow, swimmingpool och en brygga för 17 båtar. Dessutom skulle Martin ha snickrat ihop en tvåvåningsbastu i reklampausen, allt medan jag sitter mot en palm och dricker öl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Mars , 2007 tips om ni råkar illa ut: vattenfällor brukar ge det bästa dricksvattnet, görs lättast av bananblad eller nipa eller något annat palmblad. Eller av en plastpåse. Fortsätt att klura vidare så blir det en läsvärd tråd utan pajkastning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hummernxxl 0 Postad 20 Mars , 2007 Hemma igen. Här händer inte mycket ser jag för tittar man på helheten så är den borta och det var ungefär vad jag hade väntat mig. Ni grabbar skulle inte ha klarat er många dagar på denna ö. Stackars Åsna. Tina som tittar in ibland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 20 Mars , 2007 Åsna? Inte var Robbinsson så avvikande get var det som gällde. Förestende vet väl varför grabbarna på NZ går till krogen i höga stövlar? Ett bakben i nerkört i vadera stövel så står fårfan still. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 20 Mars , 2007 Naturligtvis skulle jag ta med mig en man...Han lär ju klara det mesta....Behöver jag något mer? Närå...En man är det totala.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 20 Mars , 2007 Men jag vill inte ha med mig en man. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Mars , 2007 Säg till när vi drar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser