noslen 0 Postad 14 Mars , 2007 hej har precis fått tag i en evinrude 25hk från 78 med rorkult. problemet är med denna att den troligtvis inte suger bränsle, tänder direkt med startgas undrar bara om det finns någon som kan hjälpa mig? noslen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ideal 0 Postad 14 Mars , 2007 Har du kollat bränslepumpen, den lilla svarta plastdosan med två slangar, en in och en ut. På vänstra sidan av motorn. Membranet inuti kan va sönder, eller så är den full av skit, bränsle-avlagringar om motorn har stått nån tid, förgasaren kan också va igensatt... Packningen mellan pumpen och motorblocket läcker?Bäst är nog att gå igenom allt, från tanken till förgasaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noslen 0 Postad 14 Mars , 2007 tack har precis kollat vad dom grejerna sitter, ska ta och rengöra allt imon.tack .tack. ps hör av mig om den bara tänder till igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 14 Mars , 2007 Jag har haft problem med att kopplingarna på bränsleslangen inte släpper igenom bränslet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 14 Mars , 2007 Jag tror som Ideal att det är membranet. Men jag vet en som hade problem med en motor och som kollat allt och inget hjälpte. Till slut bytte han trycktank och då startade motorn. Låter långsökt men där var felet i det fallet. Måste vara ytterst ovanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noslen 0 Postad 14 Mars , 2007 tack för att några har hört av sig.har en fråga om impellern: tar den skada när motorn tändertill när jag kör på startgas? har nämligen den inte i vatten..bara på en bock på gräset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noslen 0 Postad 14 Mars , 2007 och en sak till vad kostar ett membran? ca? /noslen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noslen 0 Postad 15 Mars , 2007 tjena har precis fått igång den! skit i förgasaren ..... undrar bara om impellern har gått sönder gick ca 10 sek.vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ideal 0 Postad 15 Mars , 2007 Grattis !! 10 sec. borde den klara galant. Har själv reparerat en hel del snurror och ibland har motorn gått både en och två minuter. Nån impeller har jag inte fått sönder med att vara lat och inte koppla in vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 15 Mars , 2007 Du ska vell inte köpa en 78 eller ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noslen 0 Postad 15 Mars , 2007 hej klart jag ska köpa! den är i bra skick fick den för 800:- av en kompis tycker inte jag är en dålig affär,visst gammalt MEN GÅR SOM EN KLOCKA:::okej lite att göra som byte olja , bränsleslang borsta bort alla snäckor och måla riggen men 800:- tycker jag är ok./ noslen ps på blocket tar dom 5000:- -7000:- för en lika dan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser