Thunberg_jr 0 Postad 13 Mars , 2007 Hejsan alla på Maringuiden. Jag funderar på att köpa ny båt. I så fall blir de nog en begangnad Terhi Micro fun. Jag har inte hela pengarna men bara halva och jag undrar om det är lönt att köta hål i huvet på föräldrarna om att dom ska betala hälften. Ja undrar om det är någon som har lyckats ? Bara så att ni vet är ja 13 år. Asså de e inga stora båtar. Här är en bild på min nuvarande. Senast ändrad av Thunberg_jr | 13 mars 2007 | 18:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 Mars , 2007 Naturligtvis skall du tjata hål i huvudet på föräldrarna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ralle-O 0 Postad 13 Mars , 2007 Klart du ska tjôta! Börjar Du tjôta intensivt nu kan Du ha din båt redan till sommaren! Du kan ju faktiskt få in några tusenlappar på båten Du har om Du säljer den! Tips: Försök hitta dyra vanor hos föräldrarna att påpeka för dem, tex. om de röker, eller nåt annat dyrt som är onödigt. Då kan de få dåligt samvete och det vill ingen ha, därför kanske de befriar plånboken från de tusenlappar som saknas. Ett annat tips är att säga att Du avstår moppe när det blir så dags! Båt är mycket roligare än moppe, och snälla föräldrar ställer ändå alltid upp och kör när det behövs (egen erfarenhet:)! PS. Glöm inte att gå en förarbeviskurs om Du inte redan har gjort det! Senast ändrad av Ralle-O | 13 mars 2007 | 20:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 Mars , 2007 Tjata från morgon till kväll tills de tröttnar och ger med sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 13 Mars , 2007 ojoj..stackars dina föräldrar hehe....nä skämt o sido, klart du ska tjata!! Lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 13 Mars , 2007 Det är bara till att trötta ut dom. Tjata på! H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 13 Mars , 2007 lycka till!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamus 0 Postad 13 Mars , 2007 Hej, jag tycker du ska ta en ordentligt funderere på vad du kan bidra med till familjen för att tjäna lite penger. Du kanske kan tömme diskmachinen, go ut med soperna, tvätte bilen, städe ditt room, hänge tvätt, stryka kläder och annat vettigt. Fundera ordentligt på vad du kan göre för att tjena pengar till din båt. När du själv tjenat ihop till den så blir det SO much more fun att entligen få köpa den. Om du får den gratis av your parents så kommer du aldrig att tycke något e roligt att få. I promise! Go for it! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 14 Mars , 2007 Ralle-O och alla andra tack för hjälpen. Ralle-O du är som Dr phil för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 183 Postad 14 Mars , 2007 Glöm inte att du faktiskt kan pruta på båten också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 14 Mars , 2007 Man tackar för alla tipsen !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 14 Mars , 2007 Lycka till jag lyckades, jag är 16 och jag fick min båt, Pröva med bra omdömmen efter som du inte har några betyg. Lycka till Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 14 Mars , 2007 Lycka till jag lyckades, jag är 16 och jag fick min båt, Pröva med bra omdömmen efter som du inte har några betyg. Lycka till Oscar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boka 0 Postad 14 Mars , 2007 Klart du ska ha båt!Jag är själv 17 år nu köpte min första egna båt i sommras. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 14 Mars , 2007 Tjata på ! låt oss höra hur det gick bara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 14 Mars , 2007 Japp, vi måste få höra sen hur det har gått Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 23 Mars , 2007 hur gick det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 12 Juni , 2007 nå..??...hur har det gått?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 Det gick skit dåligt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 13 Juni , 2007 Eh...VA??? Vad är det du säger mänska....gick det dåligt??? Hörni morsan & farsan.... ...det e ju klart att grabben ska ha en båt!?VA? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 dom säger att dom inte har råd. och det är min dröm att ha en egen båt ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juni , 2007 Börja jobba lite. Du kan nog dra ihop 100 kr per helg på att sälja aftonbladet eller expressen. Tror miminiåldern just är 13. Aftonbladet: http://kolportage.aftonbladet.se/ Expressen: http://www.winmark.se/uf/anmala.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juni , 2007 13år då är det väl bara att ta något barnarbete, reklambud eller gräsklippning eller liknade sen kan du göra vad du vill med pengarna. Tänk på framtiden satsa på en liten kabinbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 jag säljer GT just nu. och tjänar 200 per helg men jag har slutat. Vill så gärna ha en egen nu ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juni , 2007 När jag var 13 plockade jag jordgubbar, tjänade bra och vackert väder var det. Ring runt till odlarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 men tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 Jag är bara 12 år ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 13 Juni , 2007 Du skrev: Bara så att ni vet är ja 13 år Jag var 12 o skulle fylla 13 när jag plockade jordgubbar. Bara säga du är 13:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 13 Juni , 2007 nej. någon som bor på tjörn som behöver hjälp med något ?? Här är min nuvarande. hatar den ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Juni , 2007 Föräldrarpsykologi: Bor du på Tjörn är det väl inga problem, leta upp någon riktigt ful gammal båtägande häxa, släpa hem henne lås dörren och sitt tysta och lägg en patians, när kvällen sen kommer och föräldrarna dina sitter och ser oroliga ut så meddela dem glatt att du inte lägre behöver någon båt efterom det problemet nu är löst. Garanterta förstår dina föräldrar att du är gammal nog för lite båtliv och handlar det du vill ha. Föräldrarpsykologi funkar alltid. Tror du ungen fick en egen ballong?? Senast ändrad av nikitalord | 13 juni 2007 | 15:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser