Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
paer

Tvätta båten i biltvätt?

Rekommendera Poster

Får man tvätta båten i en sådan där gör-det-själv-biltvätt med högtryckstvätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ingen aning... men jag kan tänka mig att det är olika på olika ställen, det är nog bästa tt ringa och fråga....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så länge båten går in bör det väl inte vara några problem! Däremot hade vi (jag jobbar extra på en bensinstation) en kille som ville tvätta sin ht-båt i vår maskinbiltvätt. Försökte förklara för honom att det inte fungerade och inte vore speciellt säkert för båten heller för den delen men det köpte han inte. Till slut åkte han utan att ha tvättat båten i alla fall.. kanske dök han upp på någon annan station också den dagen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det en sådan där obemannad historia med myntinkast där man står utomhus och tvättar skulle jag köra på utan att fråga. Är det en gör-det-själv-hall typ OK´ s skulle jag kolla först om det går bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, varför inte man betalar ju för tiden man disponerar anläggningen. Ifall man tvätter ett släp, moped, mc, bil eller ex båt bör inte ha någon betydelse. (Själv har jag en gång rensat en båt i en gör det självhall och jag hörde inget gny. Men det var ett antal år sedan. Utveckligen går ju framåt eller var det bakåt?).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...