Hasse56 0 Postad 11 Mars , 2007 Hej! Har haft problem med läckage på min Båt. När det regnar såläcker det in på sidorna,tror det är genom relingslisten. Någon som varit med om liknande samt hur sitter relingslisten fast om man nu ska sikaflexa skrovet? Mvh Carl Nilsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 11 Mars , 2007 Hej Vart är det läcker in. På min 2755:a så läckte det in genom sidorutorna (är ju bara limmade). Dom tog jag bort och limmade om. Upptäckte även att det läckte genom pulpitfästena. Motera bort hela pulpiten och sika runt alla fästen, å motera tillbaks.Det är ju inte omöjligt att det läcker runt relingslisten men jag va aldrig med om det. Vh Pierre Ps. kom på att det läckte även runt däckluckor och signalhornet. Senast ändrad av Pirayan | 11 mars 2007 | 10:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 11 Mars , 2007 hej, Längs med sidorna inne i båten var det plaskblött när det ösregnade. Man kanske skall sikaflexa om fönster och överbyggnadsfönsterna? Från överbyggnadsfönsterna har jag spårat att det regnade in i midkabinen. Det är så fruktansvärt tråkigt när det är genomblött i hela båten invändigt. Mvh Carl Nilsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 11 Mars , 2007 Hej, Jag bytte relingslist på min 2355:a, efter det slutade det att läcka. Min list sitter inklämd i en alu-profil. Jag värmde listen försiktigt med en varmluftpistol så att den blev mjuk. Därefter klämde jag in den med en trubbig matkniv. Är man nogrann med infästningen behövs ingen Sika, den sluter tätt ändå. Listen köpte jag hos Sea Ray Servicecenter. Mvh Mats Senast ändrad av iBoat | 11 mars 2007 | 11:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 12 Mars , 2007 Hej! Det läcker bakom listen i de skruvar och nitar som finns där. Gör så här innan du återmonterar listen så blir det tätt. http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album151/DSCF0201_001?full=1 Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse56 0 Postad 12 Mars , 2007 Hej Persk! Behöver jag bara ta bort gummilisten och sedan täta med sikaflex över skruvhålen då? Mvh Carl N. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 13 Mars , 2007 Hej! Täta även ovanför emmellan aluminiumet och gelcoaten. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser