Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
CalleD

Billiga RIB-båtar

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av billiga RIB-båtar från Asien?

På båtmässan fanns en modell som hette @ Sea (att sea) som såg prisvärd ut. 16000 med en 5hk 4-taktsmotor. Man undrar ju bara hur kvalitén är jämfört med t.ex Zodiak eller Walkerbay etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är nog få som har någon erfarenhet av dessa kinapylarna. Detta utan att varken säga bu eller bä. Själv var jag såpass nyfiken att jag inte kunde låta bli att titta på motorerna som företaget hade till salu. Eftersom jag under några dagar hade vägarna förbi deras monter. Ställde jag också lite frågor om motorn, reservdelar och hur de i praktiken fungerade. Min konklusion blev i alla fall att ingen riktigt visste något för utan det mesta var under uppbyggnad. En motor jag pekade på var så ny att säljaren inte visste mer än vad det stod på reklamskylten?!

Enligt mig har det jag såg och hörde ganska många likheter med inroduktionen av japanska båtmotorer. Detta har ju med tiden blivit bra. Hur det var i början kan någon annan berätta. 
RIB-båten eller var det två stycken fanns också i montern. Dessa tittade jag bara som hastigast på. Dom såg väl ok, ut. Mitt reflektion var att dom går ju att titta på i alla fall. Men jag skulle inte bli den som testar/köper produkterna i alla fall. Det får någon annan göra. Jag vill veta att prylarna är bra innan jag sätter min och mina käras säkerhet i pant bara för att produkten var billig mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...