iceman356 1 Postad 9 Mars , 2007 Hej. Jag söker info om Marieholm Concorde. Allt av intresse som bilder,text,mm.mm Gärna äldre orginalbilder också. Tack på förhand Tomas Palmquist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 9 Mars , 2007 hör med henke92 han har en sådan båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 10 Mars , 2007 Hur känslig båten är för övermotorisering kan man undra, med tanke på denna...140 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 Mars , 2007 En concord brukar lägga till vid samma strand som badankan på sommrarna, Jäkligt snygg båt lackad klarröd och i rena nyskicket, under luckan sitter en b20 med Weber så nog tål de en del hästar. Vad jag sett så ser de ut att ta lite tid att plana upp men det kan också ha att göra med att ägaren är försiktig med gasen, men som sagt var jäkligt snygg båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 10 Mars , 2007 Jag är själv inte duktig på båtens historia, men dock vad det gäller hästkrafter och stora motorer så kankse jag har något intressant att tillägga. I min Concorde ligger där en 5.7L v8, och det funkar finfint, dvs båten bör inte vara särskild känslig för stora maskiner. Klart blir det baktungt, men det har klarat sig hitils. /Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser