Gronlund 0 Postad 8 Mars , 2007 Hej! Har problem med att själva styraxeln på min utombordare kärvar. Alltså den axel som själva motorn roterar runt när man vrider på ratten. Jag har försökt trycka i nytt fett via smörjnippeln, och det gamla fettet trycks ut neråt längs axeln. Men problemet kvarstår och jag misstänker att man måste lyfta av motorn och plocka isär axeln för rengöring. Eller kan man lösa det på annat sätt? Tips tages tacksamt emot!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 Mars , 2007 Det kan vara så att man måste svänga motorn fullt åt ena eller andra hållet för att få in fettet. Det finns ett spår i axeln som då fylls ut med fett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Mars , 2007 Hej Gronlund! Det var ett nyggt beskick på båten. Det är nästan så man saknar den tiden. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gronlund 0 Postad 9 Mars , 2007 Hej Nitro! Fick förmånen att plocka ut STRB 841 sprillans ny från Dockstavarvet. Skön känsla! Man blir lite skadad efter 3,5 år i marinen, och lite skeva referensramar vad det gäller prestanda på båtar. Men men, jag får mitt lystmäte i Rescue Station Vaxholm, Svenska Sjöräddningssällskapet nu för tiden. Mvh/ Grönlund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser