CalleN 2 Postad 7 Mars , 2007 Jág är lite inne på att skaffa ett ankarspel i aktern på min Bayliner 2858 -98 (Nyaste modellen) Men tänkte först kolla med någon av er om ni vet om man kan flytta bak spelet från fören till aktern och använda mig av en ankarbox. Där fram lär det ändå inte göra så stor nytta. Har inte sett båten ännu eftersom den befinner sig någonstans på Atlanten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 Mars , 2007 Hej! Klart att det går att flytta spelet men skulle nog rekommendera dig att inte göra detta förrän du använt dig av båten ett tag. Ska också inhandla ett ankarspel för, dock för att montera i fören då vi i 8 fall av 10 backar in. Varför inte låta spelet sitta kvar och komplettera med ett bi aktern? I aktern har jag gjort en egen variant av fällning av ankare. http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album398/DSCF0901 http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album318/DSCF2416?full=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 7 Mars , 2007 De där såg ju RIKTIGT mulligt ut!!! Har du gjort den självt, eller går den att köpa? Har du någon motor kopplad till den? / Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 7 Mars , 2007 Hej! Har byggt en variant med en rfr. lutande ränna som ankaret vilar i, och en torkarmotor inbyggd inunder på badbryggan. Man förvarar ankaret i den under färd. Motorn driver en bygel som sitter framför ankaret Bruce och fäller upp denna så att ankaret lätt glider i med hjälp av en nylonrulle. Vanlig tryckkontakt på instrumentbrädan. Inget strul eller särskild fastsättning behövs när ankaret halas upp, bygeln hakar fast bakom ankaret av sig själv då bygeln också är fjäderbelastad, fungerar alltså även som linförare. Fungerar med både lina och ankarband. Torkarmotorn är inkapslad i sköljtät låda. Torkarmotorn är en så kallad snäckväxel med intervall , den går ett varv och stannar på samma ställe där den började , precis på samma sätt som när du vill att torkarbladen skall torka en gång på bilrutan. Axeln är kopplad till en arm som i sin tur när axeln roterar samtidigt trycker upp bygeln. Allt är givetvis gjort i rostfritt. Har tillverkat fyra stycken hittills med mycket bra resultat. Klicka här ... Klicka här ... Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 7 Mars , 2007 Jag antar att du inte har fyra stycken på din båt... Så min fråga är, kan man köpa en sån av dig? Och i så fall vad kostar den? Du kan mejla mig om du vill, på Carl@nordstromassistans.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 7 Mars , 2007 Hejsan, såg väldigt snyggt och intressant ut. Jag är även intresserad av att köpa om det är möjligt. Mvh Peter Jonsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser