fredzeta 0 Postad 7 Mars , 2007 hej! jag har en crescent 410 med en 15 hästars på. när båten planar ut och möter en våg så slår det i durken, i partiet mellan mitten och aktertoften. det slår kraftigt....så att det rister i hela båten. om jag ställer mig på durken stabiliseras durken. min fråga är om ngn där ute tror att det går att sätta tryck/stabilisera durken genom att plasta? och i så fall hur? har aldrig plastat förut. eftersom båten är från 1991 känns det inte värt att lägga ner allt för mkt tid och pengar.... fredde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 Mars , 2007 Gör inget! Det är ett ganska stort ingrepp att lossa durken för att därefter eventuellt åtgärda felet. Bara att lossa durken och sedan plasta och måla är både tidskrävande och kostar pengar. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 7 Mars , 2007 Detta beror väl på att båten åker upp på vågen och sedan slår ner i våg-dalen, eller? Båten är väl troligen ganska flatbottnad. En V-bottnad båt hade istälelt skurit igenom vågen och då blir färden lugnare....däremot är en båt med flatbotten lättare att få upp i plan och går ok på lugnt vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredzeta 0 Postad 7 Mars , 2007 Jag tänkte mer att man kunde plasta ovanpå, så att man på så sätt stadgar upp durken. Men frågan är om det orkar hålla emot trycket?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredzeta 0 Postad 7 Mars , 2007 För all del att en v-bottnad båt går bättre i sjön. Men denna båt uppför sig inte normalt. Durken slår nästa upp som om det vore en gummibåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 7 Mars , 2007 Plasta en balk 2x5cm över durken där du vill stabilisera durken, det borde fungera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredzeta 0 Postad 7 Mars , 2007 Japp det blir till att kladda på lite! Tack för tips! fredde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 7 Mars , 2007 ...går det inte att förstärka med en aluminiumbalk ovanpå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 7 Mars , 2007 Visst går det, men fästpungterna i durken blir det svaga stället. Plastar man så fördelar man ut trycket över större yta och får bättre hållfasthet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser