Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
lella

solcell ventilator

Rekommendera Poster

Är det någon som har ett bra tips på solcellsventilator

hål tag 10cm

låg ljudnivå

utbytbart batteri för drft under natten

äntligen vår

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Satsa på en som kostar lite mera. Själv har jag en billigare variant (ca 500 kr). Den fungerar bra, förutom att den har ett skavande ljud i fläkten som förmodligen har en direkt koppling till att man får vad man betalar för.

Det är en variant utan batterier och den är köpt på Erlandsson.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med Diesel_pelle. Det är värt merkostnaden att köpa en riktig ventilator med batteribackup. Jag har haft båda en med batteribackup och en billig utan. Den billiga gick ganska ljudlöst under dagtid men var stopp på natten då jag ville få in lite extra luft. Medan den med batteribackup gick när jag själv ville. För det satt en brytare inne vid motorn som man kom åt innifrån för att eventuellt bryta strömmen.

Sanningen att säga så var det problem med någon av de med batteribackupp för med åren blev det ett enerverande motorljud. Eftersom jag hade sparat kvittot samt lådan där det stod att det var 5 års garanti så var det bara att byta.

Nu kommer säkert några att skriva att jag har minnsan haft en billigt jag köpt på -ema och den har minsann fungerat klanderfritt så och så länge. Det är helt OK för mig. Alla får köpa, göra och tänka som dom själva vill. Det jag skrivit är mina egna erfarenheter, tankar och idéer. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...