Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
gomme

Sea Ray 268 eller Fjord 24 Weekender???

Rekommendera Poster

Någon som vill kommentera sjöegenskaper, kvalitet.

Har hört och läst att Fjorden är riktigt bra, hur är Sea rayen jämfört med denna båt? Försöker att hitta en bra båt för en 4 personers familj.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sea ray 268 är en fin båt men den är lite tråkig uppe i sittbrunnen inte många sittplatser. Helt énkelt dåligplanerad uppe men ner under däck är den kannon. Stor fin midcabin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen tycker ju jag att Fjorden är riktigt fulsmiley-cool.gif\. Men det är ju som föregående skriver, Searayen är inte nå vidare i aktern orginal. Finns en lite ombyggd till salu. Där har dom byggt en L-formad soffa. Jag håller på med nå snarlikt. Bensinförbrukningen är nog lägre på Fjorden. Jag skulle välja Searayen smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har en 268 och är väldigt nöjda den är ombonad och detalj kvaliten känns väl byggt.Vi tittade på lite olika typer av båtar bla nimbus26 men det vart en 268 totalt så har den varit till belåtenhet alla har en ordenlig bädd alltså inga bäddningar morgon o kväll och så dålig plats för spl o bad där bak är det inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fjorden är ju något mer vanlig skulle jag tro, men det är  det som avgör, hitta någon som säljer den och fråga försäljaren vad som skilger den från den ena till den andra båten, Sea rayen lanserades efter fjorden, Bara så du vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fjorden är riktigt ful tycker jag men smaken är ju olika. Har du bara dom 2 att välja på eller??

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...