Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
Namkong

Ekolod

Rekommendera Poster

Ska köpa ekolod till båten. Åsikter på bra sådana. Ska ha till trolling och annat fiske. Behöver inte vara färg eller jätte spektakulärt. 

Tacksam för tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många gillar Garmin 140, ett bra ekolod till bra pris. Kostar cirka 1500.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom flesta ekoloden har samma/likadana givare. Det som skiljer är datadelen eller hur mycket lullull som tillförts. Välj ett ekolod från någon av de stora tillverkarna. Titta på funktionen och hanteringen av skärmdelen. Det vill säga,  hur du lätt skall ta bort den samt användarvänligheten. skitfiske på dig/Nitro  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finnes Portabelt ekolod 1500:-med instktionsbok finns

08-313030

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Namkong

Jag hänger på denna tråd om ekolod för fiske. Finns det någon som har erfarenheter och kan utvärdera vilka av dessa portabla som är bäst. Humminbird Pirananha Max 21 Portable eller Bottomline Fishing Buddy 1200. Jag läste om att någon hade fått förstärka fästet för Bottomline Fishing Buddy, som monteras i akterspegeln. Tror att priset är ganska lika mellan dessa ekolod, ca 2,200 kr. Det måste finnas massor av erfarenheter om dessa som kan delges en landkrabba.

post-24336-1394234952,6249_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Portabla, drivna med stavbatterier är nog mest till för abborrmetare. Jag har haft ett portabelt Bottomline. Jag kunde använda det i tjärnet men inte ute på havet. I tjärnen såg jag ändå nästan ner till botten, så det var en onödig pryl att släpa på. Ute på havet var den för klen för att fungera på de djupen jag fiskade på. Så nu har ekolodet legat i garaget sedan början av 2000-talet. Nej, satsa på ett riktigt ekolod. skitfiske på dig/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt svar Nitro. Nu behöver jag inte fundera längre. Tror jag har ett gammalt cyklop liggande i källaren. Det kommer att bli perfekt för att se fiskstim och botten. Har just sparat 2.200 Kr vilket behövs i dessa orostider på börsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan rekommendera ett Lowrance X-135 som är ett riktigt bra ekolod med hög uteffekt. Har själv haft ett sådant innan jag köpte färg kombiplotter istället. Med X-135 ser man allt man behöver och lite till.

post-22587-1394234952,6905_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...