Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
groove

Ankarspel Bayliner 2855

Rekommendera Poster

Hejsan

Någon som instalerat ankarspel (skottmontage) i aktern på sin Bayliner?

Finns det några tips på hur Ni har gjort (kanske bilder), vad har Ni valt för utrustning, jag hade tänkt försöka klara mig under 10.000:- ink. tamp, ankare o rulle.

Även andra med ankarspel är välkomna att dela med sig av sina erfarenheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har likadan båt som du  och köpte ankarspel på Båtmässan i Göteborg, fastnade för Anchorlift, klarade mig på totalt runt 11000:- kronor. Dessa spel säljs hos många olika återförsäljare. Det ligger en 2855:a till salu på Frimarin i GBG med just detta spel monterat, jag har kollat på den och det ser ut som att det är möjligt att få skiten på plats.

Per Trönnberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade 2855 på frimarin skottmontage? Ska du ha blyad lina eller kätting till din Anchorlift? Jag har tittat på Anchorlift samt South Pacific, dom ligger i en rimlig prisklass. Frågan är om de får plats i skottet, det är  på gränsen i så fall. Hur långt är ditt Anchorlift (vilken modell).

Valde du ett horisontellt ankarpel av någon speciell anledning?

/Kim

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att det sitter ett ankarspel i fören på din båt.

Varför inte flytta bak det och köpa en ankarbox. Då landar du på 1800:-, de är priset för en ny ankabox hos erlandssons brygga.

Är det någon som vet mer om en sådan ombyggnad får ni gärna informera mig, hade tänkt att göra så själv till våren. Har en Bayliner 2858.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget ankarspel monterat i fören! Vill ha en gummijolle stående på badbryggan, det ger mig ingen plats att ha ankartbox på den, därav skottmontage! Jag har komit fram till att jag skall ha ett vertikalt spel som kostar 4600:-, blyad lina 1500:- resten gör jag själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Hur gick det med monteringen? Tänkte själv montera ett a-spe från Anchorlift i vår på min Bayliner 2858 från 00. Funderar på att skruva beslaget i den balken som håller uppe motorluckan. Tacksam för tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...