zokasa 0 Postad 4 Mars , 2007 hej alla båtägare jag har ett problem med min md3b den går varm när den går för fullt men när jag går för halvfart så är det inga problem önskar att någon där ute kanske vet vad det är för problem tacksam för för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 4 Mars , 2007 Är den färskvattenkyld så har du så mycket skit i motorn att kolvarna inte får tillräcklig kylning, därav temphöjningen. Det ligger med andra ord en massa skräp i blockets vattenutrymme. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 4 Mars , 2007 Kolla även om sjövattenpumpen är frisk. Eller igensatt inlopp. En trött pump klarar inte av att få in tillräckligt med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talla 1 Postad 4 Mars , 2007 Tjenare! hade samma problem i sommras som du, hittade i allafall mitt problem.. satt en massa impellerbitar i kylkanalerna och termostaten var även den dålig.. så testa att spola kylkanalerna i motorn och även slangar... samt kolla termotstaten så inget har fastnat där... mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser