Jokijoker 0 Postad 2 Mars , 2007 Hej, jag fick precis ett telefon samtal av min kompis som har en eka som hadde lagt en press i och pressen hadda lagt sig ner durken och snön hadde frusut så det är ett tjockt is lager cs 30 cm i båten, så frågan är hur han får bort det om han ska använda hårtork eller vad han nu ska göra.. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 2 Mars , 2007 Ta fram gasolbrännaren eller gassvets går oxå bra. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 2 Mars , 2007 Om ni kan, vänd på hela ekipaget och låt solen värma så att isen smälter ur båten. Ni kan givetvis förbättra/snabba på tinandet genom att tillföra värme. mvh/Nitro Senast ändrad av Nitro | 02 mars 2007 | 13:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 2 Mars , 2007 Täck med sågspån, så håller sig isen till midsommargroggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 2 Mars , 2007 Tack den är lite för stor för att vända på lite tung om men säger så, finns inget annt vättigt sätt man kan göra det på uten att båtrakaren går sånder, jag tänkte om man spruter vatten på sidorna av båten, eller påsar med vatten man kan lägga i båten om dom är fyllda med varm vatten, jag ska åka ut till vämdö i på söndag och hjälpa honom, då det blir lite varmt alltså Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 2 Mars , 2007 Om det inte går att vända på ekan utan att den går sönder så tror jag du får vänta tills det blir varmare och hacka upp isen i småbitar. Försiktigt utan att slå sönder båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per-s 0 Postad 2 Mars , 2007 Hej, har precis i dag hackat ut ca: 300 kg is ur en plasteka som sas legat åt fel håll i vinter. Använd yxa, 1 timme sedan klart. Akta bara bordläggningen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stilig_knubbis 0 Postad 3 Mars , 2007 Vänta till våren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Mars , 2007 salta och sen häng en blöt trasa över relingen så tömmer den sig själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokijoker 0 Postad 10 Mars , 2007 Smart ide, men vi löste det med en slö yxa och 2 män Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser