Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
jhea

Polermaskin

Rekommendera Poster

Vet någon om Biltemas polermaskiner är bra ,dom med 2st snurror.Orkar dessa att rubba oxå?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den stod jag å kollade på igår å jag är också nyfiken om någon har provat den.

Hur den är mot en vanlig med bara en som man kör i en flex som man kan ställa ner varvtalet på.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Viss egen erfarenhet säger att man ska vara försiktig med grejer från Biltema. Det krävs nog lite tur att få en maskin som håller vad man kan förvänta sig av den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan har du 2 år på dig och byta !

 

För mig dock har Biltemas grejer alltid funkat bra.

 

 

 

Har köpt en sådan maskin själv och hoppas det skall bli bra till våren. Dags snart att börja putsa 21.gif\

 

 

 

Senast ändrad av Salstad | 02 mars 2007 | 08:02

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å tredje sidan är det ju ganska irriterande om man just plockat iordning för ett pass med polermaskinen och den går sönder! Klockan är efter middag en lördag, och BT är stängt öppnar åter måndag.

 

Iofs. lika irriterande med vilket fabrikat som helst, men risken att det händer med en maskin från BT tror jag är lite större än med de mer etablerade märkena.

 

Dessutom är väl 2 års garanti ingenting för en sådan maskin som används i hobbybruk? Hur mycket går en privat polermaskin jämfört med en proffessionell som används på rekonditioneringsfirmorna, om man nu ser till just maskinen som tråden handlar om?

 

Det är bara att gratulera till alla som är nöjda med Biltemas grejer, för de håller ju onekligen låga priser. Jag har som sagt själv positiva erfarenheter av grejer därifrån, men också negativa dito. För min egen personliga del hade det, rent ekonomiskt, inte spelat någon roll om jag handlat kvalitetsgrejer istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så sant så sant, dock för mig så är användningen bara till detta och inte värt så pass mycket extra pengar för en etablerad historia.

 

/Andreas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad bor du i för avkrok? :-)

 

Biltema här i stan har öppet till 17 på lördagar och nästan lika länge på söndagar.

 

Jag har en liknande maskin inköpt på Rusta (bruksbo). Är ganska säker på att det är samma maskin och den har funkat väldigt bra. Dock som någon tidigare sa så väsnas de här maskinerna rejält.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen butik i direkt närhet! Men OK, de har kanske lika generösa öppettider som de har låga priser och det är ju bra för dem som har butiken i närheten och handlar prylar som behöver bytas!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en till förra året och jag är nöjd.

Precis som tidigare inlägg så låter den ju endel.

 

MVH

Göran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köp en från K-rauta förra året för 345sek, liknar dom dyrare flex maskinerna

men väsnas mycke mer, känns ju såklart mycke plastigare men gör jobbet.

 

 

//Jugge

post-23017-1394234950,4508_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Alltid lika skoj att läsa om biltema prylar, dom som inte köpt något där på 15år vet att det är skit. Dom som handlar där lite då och då brukar vara ganska nöjda.

 Själv ska jag prova en en polermaskin från dom till våren, så jag kan väl avlägga rapport efter sjösättningen. Man kan ju inte förlora så mycket ändå och för lite hobby bruk borde den väl hålla.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har rubbat bort en del mindre repor med biltemas polermasin med två hättor. Den fungerade utmärkt men för ett jävla oväsen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga att den fungerat PERFEKT för mig i alla fall i snart 2 år !! det enda som man måste se upp med e de så kallade hättorna man köper till dom som man polerar med....dom är väl kanske inte i den bästa kvalité.

 

Annars så e den kanon........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte köpt polera maskien ännu, bara en tidfråga.

men fick tag i två slipmaskiner a 149 kr st.

fullt ös i 6 h på botten av trissen. funka kanon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Instämmer!

Även jag tänker lägga några hundringar på någon prisvärd polermaskin på BILTEMA smiley-cool.gif\


 
Det är även ett riktigt idiot-säkert vårtecken när BILTEMA-debatten börjar ta fart på MG ... så nu kan man lägga upp carving-skidorna och hashplankan på vinden ... för nu är det snart VÅR och sjösättning 26.gif\

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Ville köpa en riktig maskin. her en steglös Makita men vill kunna polera lite försiktigare med en osilerande maskin också. Ringde Smartab och hörde vad de tog för sin. 5600 kr men jag kunde få den för 4300!!!!! moms.......

 

Slog på nätet och i USA kostar de 298 USD!!! 2200 kr.... Beställde en men fick till svar att de inte fick sälja till Sweden. Rockstjärnorna här ville behålla konsumenternas pengar själva........

 

Biltema H-kåpor lär det bli...


VARFÖR ÄR ALLT I SWEDEN TVÅ till TRE gånger så DYRT som i USA??? Momsskillnaden förstår jag, en gnutta frakt men mer??? Handlarna i USA tjänar ju pengar på sina priser eller????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Köpte en bruksbo polermaskin för den jag lånade en proffsmaskin av var inte tillgänglig .Den höll i 10 minuter.... sen rök det ur den och jag trodde den skulle ta eld. Köpte en för 500 spänn på swedol deras lågprisalternativ. den har funkat bra i 2 år och dom har väldigt bra polersvampar. håller hur länge som helst.Deras billigaste proffsmaskin kostar 2800 moms. Angående biltemas varor så kan man göra bra köp det beror på vad man har för krav och hur ofta man använder grejerna.

Conny

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tullavgift???..............

 

Tror du på fullt allvar att tullavgiften är så stor?

 

På en båt är den 1,5% och jag tror knappast att den är 100% på polermaskinerna.

 

En förstärkare som i Sverige kostar 12 000kr kostar i USA ca. 5000kr (exmoms), en V70R kostar c:a 100 000 mindre i USA som ny, mot vad den gör här i Sverige och listan kan göras lång på saker som kostar mycket mer. Det jag menar är att man lägger på enormt mycket på produkter som säljs här i Sverige till oss konsumenter.

 

 

Senast ändrad av Sommar_eller | 08 mars 2007 | 18:09

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur maskinen i fråga ser ut, men passa dig för att rubba med en maskin som är högvarvig. Det är lätt till att det går åt skogen då. Kanske bättre att lämna båten till en rekondare som har riktiga maskiner. Har ett antal polare som har lämnat in sina båtar till ett ditec-center på orten och dom har blivit mycket nöjda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Min erfarenhet av polermaskiner är att man får vad man betalar för. Har avverkat två billiga typ biltema/jula maskiner och ruttnade helt.

 

Köpte följande polermaskin: AEG PE150,(kostar ca 2495:-) den är roterande och avverkar oxider och repor på nolltid. Särskilt med en lammullstrissa.

 

För vaxning kör jag: Excenterslip AEG EXE 460 (kostar ca 1495:-)

En excenterslip grym för slipning, polering och vaxning.

 

Dyrt? Jo kanske men det går undan att polera och vaxa båten, bilarna med mera. Sedan finns det reservdelar. Egentligen behöver man bara byta kol för en femtiolapp då och då.

 

Kolla bilden, hur blank min gamla trötta flipper 575 blev!!

 

Jag hittade många bra tips hos ett bilpolerarproffs

http://www.thepolishman.nu/polishmanforum/viewtopic.php?t=34&highlight=båt

 

Han har bra produkter och tips o trix.

 

Senast ändrad av Gronlund | 08 mars 2007 | 21:32

post-19117-1394234954,674_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu köp polermaskinen med massa extra trissor och är helt klart nöjd,kört båten på insidan ,bänkar o dyligt med bra resultat både autosol,polish o vax.Har även polishat bilen villket gick snabbt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Skatt på skatt på skatt........moms, bolagsskatt, inkomstskatt etc

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...