Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Uffe70

Portabel DVD.

Rekommendera Poster

Planerade att köpa en bärbar dvd till våren så man kan få ungarna att hålla käft någon gång. (12V)

Tänker givetvis kolla runt både i butiker och på nätet men med lite tur kanske man kan få veta något matnyttigt av er medforumiter.

Så, har ni några modeller att rekomendera eller avråda från?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mja en vanlig LapTop PC hyfsat ny fungerar nästan bättre som DVD p g a större skärm än vad de portabla manickerna har.

Annars är det väl som vanligt; man köper det som känns bra i handen och där det inte verkar som knapparna tänker lossna så fort man tittar på dom.

Var bara beredd på att livslängden kanske inte är sådär jättelång för en icke-vattentät elektronik i en fuktig, sandig båtruff hanterad av den yngre generationen.

(Hm, det sista kanske talar för en separat DVD-spelare över en ganska dyr LapTop trots allt.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehehehe..Det finns ju en uppsjö av olika modeller. Ju bättre skärm å funktioner ju dyrare blir det. Men ett huvud tips, kolla noga upp vilka format dvd:n klara av att läsa. DVD- DVD DVD-R DVD-RW å dyl. Finns en del på marknaden som inte klarar av brända skivor. Jag va inte helt uppmärksam när jag köpte min första. Testa direkt när jag kom hem å märkte att den inte klara av DVD-R. Det va bara lämna tillbaks. Kolla igenom dessa.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s4294560 

Vill du ha med tv mottagare så kanskle det här kan vara nå.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s4294629

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en dvd spelare av märket Coby hos Willys december 2005.

Under 1000:-, har funkat bra sen dess i båten bl. annat.

Vet inte om dem finns kvar men du kan väl fråga?

Hälsningar,

Philip

post-7895-1394234949,2048_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en vattentätt laptop med dvd kanske fungerar...

fördelen är ju att du kan lagra en eller flera filmer på hårddisken

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har haft Nexbase 7 tums skärm i drygt 3 år nu och om vi bortser från att den inte är vattentätt på något vis (möjligtvis är fjärren droppsäker) så har den fungerat mycket bra. Förvånansvärt stryktålig.

Köpte en split till hörlurarna så att två ungar lyssnar i lurar och det har varit kanon.

Letade sedan rätt på vanliga datorhögtalare för 12 eller mindre volt så det går att få lite bättre ljud för det är väl möjligtvis Nextbase:ns svaghet.

Har haft den monterad på svanhals från www.brodit.se men den har börjat ge upp nu.

Vi har förlängt bilresorna med 15 mil mellan stoppen......!

ps. Nu åker både Nextbasen och laptop:en med

Senast ändrad av Secalka | 04 mars 2007 | 06:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste bara säga att de tär bra bild på dom, Mycket härlig att ha, vinns även en speciel hängare att sätta på förarens, eller stolenbrevid. En läder, tyg eller vad det är att sätta in själva skärmen i plus 4 skivor, bra praktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan ! Jag har åxå hafft tankar på en portabel dvd till båten så jag har börjat sätta mig in i det hela o letat på nätet efter något vettigt till bra pris . Det jag har kommit fram till är att det är lika bra att köpa en med digitalmottagre i så man kan se på tv åxå . Jag har hittat en dvd av märket Mustek med digitalmottagere o 8 skärm som verkar ganska vettig som jag troligen kommer att köpa , sedan blir det till att köpa en tv-antenn att montera på masten åxå .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

dator och lägga rippade filmer på disk eller ladda ner, ska det bara gå i dator kan du ju ta ner filmer rippade i xvid dvs under 700mb för hel dvd det blir många filmer på en hårddisk.

Men hela grejen med dvd för att få tyst på ungar är knäpp, ge dem ett par bra hörlurar och en bra mp3 spelare ladddad med spännande talböcker och det blir garanterat knäpptyst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Ska köpa 2 st, (inte en med 2 skärmar) så kan dom inte bråka om vad dom ska se, För inte ska ni tro att dessa 2 underbara barn kan se på samma film sammtidigt...

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

köp med ljusstarka och kontrastrika skärmar om de ska gå att se på i sommarsolen,  är det inte risk att ungarna drullar sjön om de ska knalla runt med bärbara datorer eller dvd spelare i händerna.

Tror ändå mp3 är bättre dottern älskar att ligga nere i kabinen och titta ut på vågorna och lyssna på spännande talböcker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Silvertejp fungerar som sagt till det mesta.2.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en billig bärbar dator så kan ni köpa till USB digital Tv box så har du både DVD TV och möjlighet till större skärm/Tv och Sjökort med hjälp av en GPS puck.

Jag kommer att köpa en 20 platt skärm och montera i båten för inkoppling till min bärbara för att titta på Tv och DVD sen kommer jag köpa till en liten 10 skärm som jag monterar uppe vid ratten så har jag dubbla GPS´ er

Blir lite dyrare men mycke bättre

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...