Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
crille300

Båttransport

Rekommendera Poster

Hej.

någong som vet någon bra och billig transportfirma som kan transportera en 24 fotare på ca 1800 kg från jönköpingstrakten upp till luleå. någon som kanske vet vad det skulle kosta?? Är jätte tacksam för svar.

mvh crille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag mailade olika företag och bad om prisförslag när jag var intresserad av att köpa en båt i Göteborg och bor i Sthlm. Fick inte ett enda svar och då mailade jag 3-4 st olika företag. Jag köpte ej den båten så jag hamnade aldrig i transportproblemet men förutom de tips du får här så ring direkt till företagen, maila är ingen idé.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej

mailade var precis vad jag gjorde.. och det visade sig på samma sätt.. iofs så har jag fått svar av 3 firmor. men jag mailade till kanske 10-12 st.. verkar variera något i pris men om någon vet nån som är pålitlig så hör gärna av er. finns ju skojjare inom den branschen med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förslag!

Prata med exempelvis hamnkaptenen i din hemmahamn, något annat stor marina eller båtfirma i närheten av var du bor. Aternativt fråga säljaren ifall denna känner någon som transporterar båtar. För det är idag inte så konstigt att båtar far kors och tvärs över både norden och kontinenten. Har du tur och inte är stressad med att få hem båten just en bestämd dag så går det säkert tomtransporter även till övre norrland och då blir din transport inte så dyr. lycka till/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett annat förslag:

Ring Wiklunds Åkeri i Stockholm och kolla. De transporterar i princip alla byggbodar åt Ramirent. Ramirent finns i Luleå på Bergnäset.

Jag har ett antal bekanta som löst sina båttransporter på det viset. Är Du ute i god tid och inte har bråttom kan Du få ett skapligt pris.

Obs! Detta är inte reklam. Jag har inga ägarintressen i vare sig Wiklunds Åkeri eller Ramirent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

kontakta den här killen, han flyttade min båt, har försäkring, var trevlig trots strul, plus med för mig överaskande bra priser. Jag vet att han transporterar över hela landet men om du kan haka på någon retur resa så blir det billigare men kanske inte sker på en gång.

http://www.tonyhagestal.se/docs/main.htm

mvh Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok jag ska kolla med wiklunds åkeri. men har dom så att dom kan lasta på båten med kran eller måste man fixa lyft själv oxå?

tack för alla svar. är det någon mer som har tips så hör gärna av er här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wiklunds har stora kranar på sina bodbilar så Din båt är inga som helst problem i det avseendet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...