Peter_K 4 221 Postad 27 Februari , 2007 Varje gång jag har varit på Allt För Sjön har det stått en rödskäggig gubbe i vegamössa som spelar dragspel och glatt hälsar alla välkomna till mässan. Har även sett honom på Scandinavian Sail & Motorboat Show. Vet inte om han också är på Göteborgs båtmässa, kanske? Han ser alltid exakt likadan ut, låter likadan år efter år. Grejen är det att det är rätt långt mellan mässorna, vad gör han resten av året? Jag har en teori att han förvaras i en tunna med konsistensfett någonstans i Stockholmsmässans källare resten av året för att hålla sig fräsh, sedan tar de fram honom och kör ut honom på en pirra till entrén, spolar av honom med en högtryckstvätt och startar upp honom. Det kan också vara så att det inte är samma gubbe, utan egentligen är kloner av samma ursprungs-farbror, men det verkar lite osannolikt tycker jag. Vet någon hur det egentligen kan tänkas vara, eller kan bekräfta min teori om tunnan med fett? Alla förslag är välkomna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Februari , 2007 Om du kollar dagens sump så dyker det gamla sumpningar där, han kanske är sumpad mellan mässorna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 28 Februari , 2007 boka honom för lite dans på bryggan så får du se om han kommer infettad http://hem.passagen.se/dragspel40/ Senast ändrad av ErikAspvik | 28 februari 2007 | 10:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 28 Februari , 2007 Shit, där är han! Det stod inget om tunnan, får kanske fråga honom... Kanske spricker min teori, men jag har rätt i att han alltid är på mässan. Saxat från gästboken: PS. Välkommen till Stockholmsmässan i Älvsjö och Båtmässan Allt För Sjön 3-11 mars 2007. Det blir 30:e Båtmässan för mig! Om inte förr så kanske vi ses där? DS. Otroligt skön kille! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 28 Februari , 2007 Det är Arne Bjällra som spelar !!! Det är en skön gubbe det !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 1 Mars , 2007 På hans hemsida står det att han heter Åke Hellman - men vad vet han om vad han heter... Du har säkert rätt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 1 Mars , 2007 Eller så kanske du har varit på fel hemsida !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 1 Mars , 2007 Ööööh, OK... Klicka på länken högre upp i inlägget, där är en hemsida med gubben jag pratar om. Kanske du pratar om en annan gubbe..? Andra gubbar kan heta andra saker, förstår du... Senast ändrad av Peter_K | 01 mars 2007 | 19:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 1 Mars , 2007 jag sökte lite på google om Arne Bjällra. det enda som jag hittade var att han har taktsinne som en v8 som misständer och sjunger lika falskt som lamon. jag tror din gubbe heter Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 1 Mars , 2007 Aj aj aj !!! Det var inte den gubben jag tänkte på... Jag ber så väldigt mycke om ursäkt... Det är ju helt klart att denna gubben heter andra saker vilket han oxå gör... Är det denna som är på mässan Älvsjö ? Hej o skepp !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 2 Mars , 2007 Om det är den gubben om är på båtmässan..? Läs mitt inlägg högre upp: Saxat från gästboken: PS. Välkommen till Stockholmsmässan i Älvsjö och Båtmässan Allt För Sjön 3-11 mars 2007. Det blir 30:e Båtmässan för mig! Om inte förr så kanske vi ses där? DS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 2 Mars , 2007 han har inte tid o läsa...han har fullt upp med att skriva.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 2 Mars , 2007 Jag har LÄST det !!! Ska bara vara lite omständig !!! Ta inte allt så seriöst ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 3 Mars , 2007 Med tanke på alla framgångar vi har sett inom elektroniken den senaste tiden.... När ska någon uppfinna en dragspelsfilter för radion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 3 Mars , 2007 Du kan ju fråga honom. Enligt uppgift heter han Å*e Hellman. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 3 Mars , 2007 Heter han Åke Hellman ??? Det var nåt nytt !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser