skargard 0 Postad 27 Februari , 2007 Jag är intresserad av all information jag kan få om dessa båtar, ska snart köpa en tror jag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Februari , 2007 Bara en liten fråga, om du snart skall köpa en(tror du), vad baserar du det beslutet på om du vill veta allt om båttypen? Jag bara undrar, inget påpekande eller så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunset 0 Postad 28 Februari , 2007 kanske dyker upp något han inte tycker om... : / Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skargard 0 Postad 1 Mars , 2007 Tack, bra svar! Kan ju vara så att jag är mycket intresserad av en båt och jag står inför ett nära beslut men har ej tagit det sista avgörande ännu, därav önskar jag mer information om båttypen då den inte är helt vanlig i Sverige och möjligheter att provköra fullt ut är ju begränsade just nu (is). Det finns många parametrar som gör att jag blir intresserad av en båt, såsom tex design, prestanda, bra säljare?, pris m.m För mig så handlar ett båtköp om en stor investering så känslan av att man försökt få så mycket information som möjligt innan ett köp verkar bra. Eller varför har vi besiktningsmän osv? Hoppet jag hade innan jag postade (den möjligtvis felformulerade) frågan var att jag skulle få feedback från andra ägare av denna båttyp som jag verkar ha fastnat för. Slutligen så anser jag att frågan om det finns erfarenheter, bra eller dåliga, att finna på ett forum för båtfolk inte är helt irrelevant eller tycker du jag har vänt mig till fel forum för frågan, och isåfall kanske du har något tips om var man kan få denna information utan att bli ifrågasatt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 1 Mars , 2007 Mutto här på forumet har eller hade en Stingray 195. Har sett ett flertal företag som sålt Stingray i sverige sista åren. En del har inte verkat så seriösa tyvärr. Synd för det verkar vara fina båtar. Hoppas du får bra svar från någon som äger eller ägt Stingray. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 1 Mars , 2007 Misstänker att du fiskar efter Stingray´ s demo båtar som dom tänker sälja efter mässorna. Var själv sugen på en Stingray för ca 6 år sedan men det vart en Monterey istället.En polare till mig hade en granne på landet som hade en Stingray vid den tidpunkten och han var super nöjd med båten och att det inte finns några här i Sverige beror på att vi inte haft någon argentur tidigare. Dock har Danskarna haft en argentur i ca 3 år så sök på nätet så kanske du hittar något matnyttigt om Stingray. Eller ställ frågor till Jänkarna på iboats Stingray forum http://forums.iboats.com/bbBoard.cgi?a=viewforum;fid=107 Min Monterey 2300 var ett udda märke -99 när jag köpte den men nu vet dom flesta vad det är för båt och jag var kanon nöjd med den i tre år. Tror att du får mycket båt för pengarna och med störst sannolikhet lika god kvalitet som liknade bayliner eller Sea Ray. Jag har även postat ett litet rop på hjälp inne på Formula´ s forum och där är det 95% jänkare så det är bara hoppas på svar men dom brukar vara mycket hjälpsamma. Här är tråden http://formulaboatsforum.com/forumtest/index.php?topic=771.0 Hoppas det är en Stingray 230 SX du är ute efter för den ser grymt cool ut,ingen Formula men säkert helt ok ändå Och du! Kolla upp garantier och företagets soliditet som säljer båtarna så att dom inte är på ruinens brant och konkursen är nära. Mer kan jag inte hjälpa dig och om det blir någon båt så posta gärna en blänkare här. Lycka till J.R Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skargard 0 Postad 2 Mars , 2007 Stort tack Jolly Roger, måste säga att jag blir imponerad av ditt engagemang! Jag har läst tråden på formulaforumet och där fick man ju både bu och bä... ja ja jag är nog medveten om, precis som de säger att det inte är någon toppkvalitetbåt men tror också att det ändå är en kul/bra båt för pengarna. Båten jag är intresserad av är en -99 220SX Mercruiser 5,7l EFI 260HK och jag håller med dig, jag gillar verkligen modellen 220/230! Om allting klaffar så hämtar jag hem den på torsdag... Åter igen, stort tack för din hjälp!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jolly-Roger 0 Postad 2 Mars , 2007 Kul ! Hoppas du blir nöjd med båten Tror att du får mycket båt för pengarna och om den argenturen som nu säljer Stingray får ut lite båtar på marknaden och folk börjar känna till märket så kommer du säkert att få ett bättre andrahandsvärde på din Stingray. Och det är väl som dom säger på forumet.Det är en instegsbåt och kanske ingen toppen kvalitet men som dom oxå säger.. Man får vad man betalar för. Sen så är det faktiskt så att båtar i USA slits betydligt hårdare där en här så håller man bara efter och servar så tror jag din båt kommer funka fint. Jag fick även en mail adress till en försäljare i USA som säljer Stingray av member P T G på forumet. Dom är tydligen polare och du fick gärna höra av dig till honom om du hade några frågor. Låter som du redan bestämt dig men vill du ha adressen så posta din mailadress i min gästbok så skickar jag den till dig. J.R Senast ändrad av Jolly-Roger | 03 mars 2007 | 00:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 11 Mars , 2007 Jag har en Stingray 609zp från 1995 och är relativt nöjd. Kvaliteten är inte jättehög men å andra sidan får man vad man betalar för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser