Crona 4 Postad 27 Februari , 2007 Är där någon som har tips på bra gästhamnar i polen? Gdansk, Gdynia eller Sopot? Hemsidor, hamnpriser? Allt välkomnas! Ingen långfärd men ändå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 27 Februari , 2007 http://old.ellennet.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Februari , 2007 Tack Peter_K! Den var bra! Har du själv varit i Polen med båt? Någon hamn du kan rekommendera som är bättte än andra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 27 Februari , 2007 Har inte seglat utanför Sveriges gräns, jag gillar bara sidan jag länkade till. Sorry... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 27 Februari , 2007 Den bästa polska hamnen är utan tvivel Gdansk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 27 Februari , 2007 Okay, låt oss försöka att segla dit i sommar. Om vädret tillåter. Man kan ju mellanlanda på Bornholm och forsätta ner därefter. Måste börja planera lite i det trista vintervädret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 1 Mars , 2007 Sczecin är fint och väl värd ett besök, Swinouscie är rätt trist men måste passeras om man tar den ganska långa vägen på floden Oder/Odra upp till Sczecin. På vägen kan man med fördel stanna till vid yachtklubben i Trzebiez - trevlig klubb och rart litet samhälle. Vidare österut längs kusten är Kolozbreg ett rätt trevligt samhälle. Därefter måste man ofta ut en lång bit till havs för att passera ett stort militärt övningsområde. Info kan man få både i Swinouscie och Kolozbreg. Eller förmodligen från kustbevakningen på VHF. Sopot har ingen hamn, bara en nöjespir som knappast kan användas. Om inte något skett de sista åren. På Hel-halvön finns en del hamnar, inga särskilt skojiga utan gå direkt på Gdansk som är en av Östersjöns finaste städer. Hoppa över Gdynia - trist industristad utan anor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mibrant 0 Postad 5 April , 2008 På ellennet finns massor av information om Polska hamnar. Rätta adressen är www.ellennet.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
luftvapnet 1 Postad 24 Juni , 2012 Kan bara intyga att Gdansk ar en stad val vard ett besok. En stor innerstad med gammal bebyggelse och en uppsjo kafeer, pubar osv. Och en mycket bra liten marina mitt inne i stan - trevlig personal, bra faciliteter och forhallandesvis laga priser, 150 kr per natt for 12m, inkl el exkl dusch. Hit kommer vi att segla igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 513 Postad 26 Juni , 2012 Länken funkar inte... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pasmi001 0 Postad 20 Juli , 2018 (redigerade) Hej, vad är era synpunkter på att segla ned till Gdnansk, Sopot med en 29 fotare från 1970 talet. (Båten är standard utrustad.) Jag tänkte ev. segla via gotland och ligga en natt för att sen åka vidare till sopot. Mina största funderingar är, 1. är båten tillräckligt stor 2. Vind/vågor 3. ungefärlig tid ( Result https://sea-distances.org/ Direct way Distance345 nautical miles Vessel speed10 knots time 1 day 11 hours) Intresserad av att höra Redigerad 20 Juli , 2018 av pasmi001 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser