Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Crona

Någon som har tips på bra gästhamnar i Polen?

Rekommendera Poster

Är där någon som har tips på bra gästhamnar i polen? Gdansk, Gdynia eller Sopot? Hemsidor, hamnpriser? Allt välkomnas!

Ingen långfärd men ändå! ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låg på varv nu i höstas i swinoujscie vilket är en jätte trevlig stad, men lång fin strand.

Om du vill segla till Polen rekommenderas starkt swinoujscie.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gästhamn i polen?  Duger den här?

Nä, usch den var dålig men gick inte att undvika, flåt\Wink\

post-13907-1394235315,2297_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den va riktigt dålig, men dålig humor är faktiskt rolig\Wink\

hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag följer det dåliga exemplet med fler dåliga skämt, är det till Nord eller Sydpolen du tänker dig att segla \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-tongue-out.gif\ border=\0\ alt=\Tongue out\ title=\Tongue out\ />

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Szczecin eller Stettin som staden hette förut är inte heller dålig, ligger en bit in i landet utefter floden Oder, stax söder om Swinoujscie. På vägen in ska du stanna till i den lilla staden Wollin, mycket intressant och sevärd. Här höll de gamla Jomsvikingarna till i slutet av 900-talet och staden har varje år ett vikingaspel. 

Hamnpriserna i Polen är överkomliga, omkring 40-50 Slotty (ca 15-20 kr) per natt.

En liten varning - Handla inte i de stora köpcentrerna, där är det nästan samma priser som hemma i de välkända kjedjorna, H&M, KappAhl, osv. Kom också ihåg att i Polen är kaffet dyrare än en halvliters starköl som kostar runt 10:an.

Senast ändrad av asphen | 16 januari 2008 | 22:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyska Bundesamt fur seeschifffarht und hydrografie (BSH)ger ut en Hafenhandbuch som är mycket bra (på tyska). Jag har varit i Gdansk(toppen), Hel(mycket bra),Wladyslawawo(bra), Leba(väldigt fin), Ustka(godtagbar),Darlovo(någorlunda). Otroligt hålligång i juli, god fisk, billig öl, inte trångt, sandstränder. Ta med cyklar.

http://portfocus.com/poland/index.html

http://www.polen.travel/sv/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för alla svaren,

Det var dock förra sommaren som jag skulle segla till Polen. Men vädret var inte det bästa och vi höll oss på hemma vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla i senaste numret (tror jag) av På Kryss, där stod en hel del om Polen.

//Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...