Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Walle16

Aktiviteter i Hjälmaren/Mälaren till sommaren

Rekommendera Poster

Hej

Kan Ni tipsa om lite roliga aktiviteter i dessa sjöar till sommaren. Ny i sjön och vill höra vad som händer??

Tack På Förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag planerat att till sommaren för första gången åka Hjälmare kanal. Jag tar mig ut från Hjälmaren och slussar ut till Mälaren. Tror att det kan vara en rätt så trevlig tur. Om man nu får bra väder vill säga. /Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag börjar nog säsongen med en Hjälmaren runt för att hitta lite fina ställen! 

En tur in till Örebro blir det osså o troligtvis prövar vi på Hjälmare Kanal vi med!

MVH

Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I slutet av maj hålls årligen Sundbyholmsdagen vid Sundbyholms Hamn, Eskilstuna. Olika aktiviteter med bl.a. kustbevakningen, sjöräddningen, utställningar, ponnyridning m.m. Vi kommer att uppvisningsköra med racerbåtar från ungdomsklasser i 35 knop till F1 i över 100 knop. Brukar vara ett trevligt event.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är detta allt som händer i dessa två sjöar på hela sommaren???? Den händer mer på siljan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är Power meeting i Västerås, man kan ligga i gäst hamnen och titta på bilarna. Sen lite tidigt 1maj Sveriges största Italienska bil träff. Skokloster

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Västerås ligger gästhamnen i händelsnas centrum. 13-16 juni Västerås Vattendrag, 5-7 juli Power Meet och sommarens konserterna på Lögarängen. Vi får väl se hur dom bygger senen i år om vi kommer att se den när vi ligger med båtarna utan för lögarängen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ett litet tips om ni ska runt i hjälmaren kolla in Katrinelunds sjökrog. Bryggan sen 20 meter till resturangen kanon mat och fulla rättigheter brukar åka dit minst 5ggr per år kan inte programmet för året men dom årdnar fotbolls kvällar på storbild och karaokt kvällar. Kolla oxo in vinönsvärdshus dom har mycket liveartister man får köpa biljetter i tid brukar bli fullt. Hjälmare kanal är kanon fint. Ett tipps ta eftermidags slussningen och övernatta sedan vid hjälmare docka och fortsätt med morgonslussen du är man utvilad och har en strålande dag på den nya sjön för hoppningsvis. Åkte i sommras till mälaren och det blir samma semester i år.mvh swemax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...