nuklex 0 Postad 26 Februari , 2007 Hej jag har en Maxum 2700. Vill gärna sätta upp en Tv antenn men efter som jag saknar targabåge vet jag inte vart jag kan sätta upp den. finns det nått enkelt system eller nått? Tips MVH Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Februari , 2007 Som du redan konstaterat är det inte någon lätt frågeställning/problem som du kom upp med. Ett förslag är att sätta upp antennen på pulpitröret med en löstagbar fot (något liknade eller det man använder för fiskespön). mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 26 Februari , 2007 En bra lösning är kemtvätten ståltråds klädhängare som mann riggar upp på en båtshake, fungerar bra ! (har tyvärr ingen bild på detta) Senast ändrad av anemos | 26 februari 2007 | 15:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 26 Februari , 2007 Kan du ordna en bild ? Blev mycket nyfiken på förslaget.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 26 Februari , 2007 Oj, nu skall vi se, om jag har en bild i arkivet, på en Klädhängarantenn. Det kan dröja ett tag, men skall försöka ordna under kvällens lopp ! Tyvärr, i kväll kan jag inte ordna med en bild på klädhängarTV-antenn Senast ändrad av anemos | 26 februari 2007 | 19:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 27 Februari , 2007 Inget hittat Anemos ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 27 Februari , 2007 Ja tyvärr har ingen bild, och kan heller inte arangera detta här jag befinner mig: Saken om en ståltråds-klädhängar-Tv-antenn är inget skämt. På nära, TV-sändar områden kan mann rigga upp vad som helst som en TV antenn. Denna min klädhängarantenn är mycket enkel. Det behövs ochså en tillräcklig lång TV kabel (detta 75 ohms Coaxkabel) På själva antenn-sidan, öppnar mann ståltråden från dess hängarkrok, löder eller med en sockerbit skruvar klädhängarens två trådändar till TV kabeln, innerledare och skärm. Riggar upp detta på en stake, båtshake, helst trä, eller med fritt fantasi på någonting, uppe i luften, så högt som möjligt. Andra ändan med dess TV kontakt till TV-n. WOALAA TV bild ?!? Kanske man måste vrida och vända ett tag, till bästa bild ! Har praktiserat detta, förr om åren, i Stockholms skärgård ! Senast ändrad av anemos | 27 februari 2007 | 17:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 27 Februari , 2007 sen om du riggar upp levangen på andra sidan så kan du hänga digitaltvboxen där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salstad 1 Postad 27 Februari , 2007 Ok ok, skall kolla lite på detta. Frågan är om man inte skulle kunna använda en sådan där inomhus antenn som är förstärkande och hissa upp också (vill säga att det skall vara bra väder för att kolla). Annars är en klädhängare bra för alla väder kanske Skall bli kul att testa detta.... Tack tack..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 28 Februari , 2007 En vän till mig montera en Ufoantenn på ett överblivet pulpitrör på 2 meter. Den stoppa han ner i spöhållaren. Inte alla som har spö hållare men det kanske går lika bra med flaggstångsfästet. Antennkabeln hade han dragit så den låg fint dragen bak till aktern. Bara plocka fram vid behov. På antenn masten hade han dragit kabel ner till fästet, va bara plugga in. På din Maxum kan man ju göra en liknande lösning men man kör clips på kapellbågen. Senast ändrad av Pirayan | 28 februari 2007 | 12:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser