Endit 0 Postad 24 Februari , 2007 Hej, Jag skulle vilja ha lite tips på bra vax och polish till en plastbåt. Jag har ingen polermaskin så det får gärna vara lättarbetat. Använde ett kominerat rengöring, polering och försegling(vax), men det var dyrt och tungarbetat och det gick åt mycket medel även att min båt endast är 6,3m lång. Tacksam för svar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falco 0 Postad 24 Februari , 2007 Hej! För det första: använd INTE kombinerade medel. Rengörande medel och förseglande har helt olika syften vilket gör att de tar ut varandra i kombination. Ungefär som 2 in 1 - schampoo/balsam (värdelöst). Rengöringsmedel innehåller tensider för att minska ytspänning och öppna upp porer. Vax skall täppa till. Vill man ha ett riktigt bra resultat är grundtipset att satsa stort på rengöringen. Använd lagom mycket medel (bilschampoo utan vax är bra) och minska med 2/3 (alla använder alltid alldeles för mycket). Skölj av flera gånger innan rengöring och flera gånger efter. Se till att få riktigt rent! Ju renare desto bättre blir, och desto lättare går, vaxningen. Vaxning: se till att underlaget är torrt. Använd lagom med vax (ta bort 2/3). Stryk på och polera av efter 2 minuter. Det blir inte bättre av att sitta på i 10 minuter, bara svårare att få bort. Gnugga inte hårt utan lätt på handen, tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Endit 0 Postad 25 Februari , 2007 Tack för tipsen, finns det något vax som är att föredra? När behöver man polish? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser