Gäst ErikAspvik Postad 24 Februari , 2007 Läste att det finns en ny kinamotor, Parsun, på marknaden. Någon som vet hur det är med garantier och reservdelar till denna import. SAIL gjorde väl ingen större succé vad jag vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 25 Februari , 2007 Det finns redan en länk om denna motorn. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_Korken_ 0 Postad 25 Februari , 2007 jo, men denna tråden luktar mindre reklam..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sotarn 0 Postad 25 Februari , 2007 Jag är skeptisk så länge det enbart är direktimportföretag som säljer motorerna. Känslan är att det kan vara rätt bra vinst på de maskiner som man säljer. Man borde i Kina kunna tillverka en utombordare för kanske 1/3 av kostnaden i europa eller Japan. Resulterar det i ett slutpris som endast är 30% under andra kända märken så vill det till generösa garantier och snabb tillgång till ett fullständigt reservdelssortiment för att kompensera för den lilla besparing man uppges göra. Jag tror inte att man i egenskap av importör har den organisationen där man klara av att hantera kvalitetssäkring, service och reservdelar på ett bra sätt. Vore priserna riktigt låga kunde man möjligtvis acceptera det, men det är dom inte nu enligt mig. I relation till vad man får är priset högt. Trovärdigheten för ett av dessa kina-fabrikat skulle enligt mig öka om en riktig generalagent gjorde ett seriöst försök att lansera detsamma. Varför har inte någon av de stora grossisterna/distributörerna visat intresse kan man fråga sig.Erfarenhet från andra billigare motorer från kina (elverk och minimotos) är att grundkonstruktionen är ok om än ej av allra senaste snitt, oftast är det ju en några åt gammal motor av annat fabrikat som kopierats, men där man ibland brister kraftigt på materialval och kvalitet av vissa detaljer. Det kan t.ex röra sig om skruvar och muttrar eller kugghjul som är undermåliga. Jag får för mig att vissa av fabrikerna har obefintlig kvalitetssäkring där partier som är helt ok ibland blandas med batcher som aldrig borde sålts utan att vissa kardinalfel åtgärdats. Senast ändrad av sotarn | 25 februari 2007 | 10:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik Postad 25 Februari , 2007 Vi får väl hoppas att Hasse på Importlagret utnyttjar tillfället att redogöra för hur han tänkt sig sköta service och reservdelshantering. Den dag kinamotorerna blir ett seriöst alternativ kommer nog de stora tillverkarna att tvingas sänka priset på sina motorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryggen 0 Postad 25 Februari , 2007 Absolut vill jag berätta hur vi kommer marknadsföra Parsun utombordsmotorer på den Svenska marknaden. Tillsvidare kommer det finnas flera importörer av både Sail & Parsun utombordare. Inom några år ser vi nog en generalagent som sköter det hela. Vi på Importlagret.com kommer att sälja Parsun, via vår hemsida men även via våra återförsäljare runt om i Sverige. Vi jobbar alltid mycket hårt med att kunna erbjuda god service och support till våra kunder. Reservdelar finns alltid på lager och vi har kunniga mekaniker på marinsidan. Enklare reparationer och service kan man alltid få hos den ÅF man köpt motorn av. De mer avancerade reparationerna kommer vår huvudverkstad i Luleå att ta hand om. Välkommen! Mvh Hans Rosell Importlagret.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser