TjippmanTjotta 3 Postad 11 December , 2012 Javisst, snart är det vår!! -Musto MPX är bara kanonbäst!!! Helt enkelt ett fruktansvärt bra seglarställ (riktig GoreTex i både jackan och byxan) -Yllemössa -Ylletröja -Neoprenhansdskar -Seglarstövlar (vilket märke som helst) med fårskinnssula. - Underställ i Merinoull (Brukar finnas itill reapris på tex Stadium, finns i 3 olika grovlekar, köp det grövsta). Har svårt för syntetmateerial som fleece eller ren bomull. Inget värmer och håller bort fukten som riktig ull gör! Tjosan därute! / Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IW23 0 Postad 13 December , 2012 *Rekomenderar underställ i merinoull (det hade jag i flera veckor i somras, kall sommar. bra att sova i också) Det är bra om det blir lite varmare också om man inte hinner få av det direkt. *Jacka och byxa i goretex är ju bäst. men kostar därefter. *En försäljare förklarade offshore för mig så här: det är kläder för situationer där man inte kan ta av sig dom mo det blir varmt, måste kunna andas, och inte kan gå in om det regnar och blåser. haha det stämmer väl i innerskärgåden också om man är den som står för seglingen ombord. det är väl inte direkt bara ute i yttersta skärgården eller längre ut än så, som man inte bara kan gå in om det blir riktigt oskönt väder. jag kör vanligt seglarställ. funkar fint. men såklart tyngre och osmidigare än goretex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser