TGIF 0 Postad 23 Februari , 2007 Vad drar en normalstor bensinvärmare i timmen? Detta måste väl vara lika även om det skulle gälla disel eller fotogen. Frågan är inte båtrelaterad (värmaren sitter i min SAAB) men det är vanligare med värmare i båtar än i bilar, så jag hoppas på svar/synpunkter från er. Hade en gång en Wallas 3000 i en katamaran men kommer inte ihåg förbrukning. Det var ett svårstartat as som sällan fungerade. Hade den varit tyngre så hade den blivit bojsänke. Sista gången jag använde den var en sen septembersegling innan upptagning. Den startade med en stark smäll som spred svart fotogendoftande sot över hela kattans vitmålade tak. Det gick ej att få bort på annat sätt än att måla om hela taket... Bensinvärmaren funger däremot klockrent. Man måste bara tänka på att starta den minst en gång varje månad året runt. Blir den stående en längre tid blir även den tjurig. Hade jag behållt katamaranen hade den fått gasolvärme då jag ändå hade det till kylskåp och spis. Trevlig helg TGIF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 23 Februari , 2007 Hej TGIF, här har du en länk till Ebersprächers produktblad för diesel och bensinvärmare. Mvh Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TGIF 0 Postad 23 Februari , 2007 Kanon Dessin Tack för snabbt svar. Ha det bra i helgen hoppas du inte snöar in. TGIF Edit: 3dl i timmen var mindre än jag trodde inte mkt dyrare än att köra el... Senast ändrad av TGIF | 23 februari 2007 | 15:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser