Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025
TGIF

Bensinvärmare

Rekommendera Poster

Vad drar en normalstor bensinvärmare i timmen? Detta måste väl vara  lika även om det skulle gälla disel eller fotogen. Frågan är inte båtrelaterad (värmaren sitter i min SAAB) men det är vanligare med värmare i båtar än i bilar, så jag hoppas på svar/synpunkter från er.

Hade en gång en Wallas 3000 i en katamaran men kommer inte ihåg förbrukning. Det var ett svårstartat as som sällan fungerade. Hade den varit tyngre så hade den blivit bojsänke. Sista gången jag använde den var en sen septembersegling innan upptagning. Den startade med en stark smäll som spred svart fotogendoftande sot över hela kattans vitmålade tak. Det gick ej att få bort på annat sätt än att måla om hela taket...

Bensinvärmaren funger däremot klockrent. Man måste bara tänka på att starta den minst en gång varje månad året runt. Blir den stående en längre tid blir även den tjurig.

Hade jag behållt katamaranen hade den fått gasolvärme då jag ändå hade det till kylskåp och spis.

Trevlig helg

TGIF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej TGIF, här har du en länk till Ebersprächers produktblad för diesel och bensinvärmare.

Mvh Dessin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanon Dessin  20.gif\

Tack för snabbt svar.

Ha det bra i helgen hoppas du inte snöar in.

TGIF

Edit: 3dl i timmen var mindre än jag trodde inte mkt dyrare än att köra el...

Senast ändrad av TGIF | 23 februari 2007 | 15:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...