Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
BoatBruce

Snacka om falskt test.

Rekommendera Poster

Hej!

Här är ett filmklipp där Evinrude E-Tec sänker Yamaha fyrtakt.

Båda motorerna är på 150 hk och det ska vara likadana båtar.

Men om man tittar noga på filmklippet så har båten med E-Tec motorn full utrustning med Gps plotter Ekolod och annat smått & gott.

Medans båten med Yamaha motorn är helt ren på utrustning.

Snacka om uppgjort test.

Skulle dom ha sänkt Evinruden med massa utrustning om Yamahan hade varit vassare? Dream on.

Dessutom skulle linan mellan båtarna behövt vara betydligt längre, för den båten som drar på först skickar luft till den andra och då får ju inte den motorn fäst på samma vis.

Inte för att jag tror att Yamman är vassare än E-tecen.

E-tec motorn är garanterat rappare, men vridet i Yamman skulle reducerat om dom hade gjort ett seriöst test.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hahaha, gud va sjukt... inte lite riktat, knappt en bild på Yammaha:n men Evinruden visar dom flera ggr om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testet är ju en reklamkampanj betalad av Evinrude, så vad förväntar ni er..? Att det skulle visa att Yamahamotorn är lika bra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är klart att en test sponsrad av Evinrude är uppgjord det tror jag att alla fattar.

Men det är så att den reaktionen man får av testet, blir ju att det hela ser jävligt löjligt ut.

Så den reklamen kan jenkarna stoppa upp i röven.

Dom får försöka med något bättre om man ska bli imponerad.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vad det har med Evinrude eller Yamaha att göra men det finns vissa tidningar som genom att läsa tillverkarens/importörens broschyr påstår sig ha testat vissa båtar. Så nog är en del tester inte så seriöst gjorda. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästa fredag ska jag göra ett eget test... om det går att dra ner min Mercury Optimax i vattnet med min BMW. Hoppas det inte blir tvärtom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara säga efter att i snart 20 år jobbat med att köra ymse båtar och motorer dagligen sommar som vinter (är fiskodlare)så kommer det aldrig aldrig mera en Evinrude eller Johnson på akterstammen på några av mina båtar.Sen kan dom kalla det E-tec vro eller vilken skit dom bara vill.Helt ärligt så holder dom i ca 14-16 månader.En Yamaha i knappt 3 år Suzuki ungefär det samma som Yamahan.Det är kalla fakta och inget annat.....Då kan dom vara så snabba och vassa dom bara vill.....Enklare och bättre test kan inte göras..:-).....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller inte med.

jag tror personligen att 4-takt är framtiden.

Annars hade Honda, Yamaha och Suzuki gått på tvåtaktslinjen oxå.

H/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha sicket skämt, kollar man sedan på propellern så går den inte ens runt :S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha roligare får man leta efter. Varför blir man inte förvånad 1?!

De gör skäl för namnet Evinrude - kan kanske bli  Även oförskämda  Yamhahahaha26.gif\!!!!!!   / Jessan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med lägre propellerstigning kan en motor få mycket högre dragkraft. Säg att man monterar en propeller så motorn varvar ut fullt vid ett par knop. Då får man en motor som bogserar en mycket starkare motor baklänges.

Allt sånt är lur men alltid går nån på det. De som inte gör det, och det är väl majoriteten, köper inte en motormärke som kör med fuskreklam. Då har man genomskådat hela konceptet för det märket tycker jag. Fuskreklam, fuskmaterial, fuskpriser... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet inte jag om detta är en officeill Evinrude reklam. Men om det är det och de sänker sig så lågt skulle jag aldrig köpa en Evinrude.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig kvittar det om det är officiell eller inte jag kommer inte köpa sådant märke. Sicket skämt !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här är amerikaner. Bara att strunta i att köpa deras skräp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja ja ja... detta är nog bluff och båg.
Men faktum kvarstår att om inte en 4slagare får chansen att komma upp i varv för att båten är för tung... (eller någon bogserar den baksänges) så kommer nog i det specifika fallet en 2:a att slå den ungefär som testet visat. Ialla fall enligt mina erfarenheter.

Jag har en gummibåt på ty 2,5 meter. Först hade vi på säljarens inrådan en 10 hk 4-takt. Den var jättetung att få upp i planing (gick nästan bara med en vuxen i båten) men när väl den motorn varvade upp och ut så blev det en djefvla fart. Nästan så att den inte gick att kontrollera. Så vi bytte till en 8 hk 2-takt och båten är nu mycket snabbare upp i planing och känns myckt starkare. Men... toppfarten blev ju självklart lite lidande. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...