Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Hej! I helgen tänkte jag åka till lantmännen och inhandla mig vägsalt att göra torrboll av. Dock behöver jag max 5-10kg och minsta säcken är på 25. Då jag inte har utrymme i min studentlya för en stor säck salt så vill jag höra om någon vill dela köpet med mig? Känns riktigt trist att behöva slänga merparten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 Javisst! kom förbi med den bara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Förlåt.. glömde säga att jag bor i Stockholm. Jag har inte bil, så den som vill dela får antingen möta mig på lantmännen, eller komma förbi hos mig vid Roslagstull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 du kan inte ta tåget hit då? Äh...skaffa dig en modde så behöver du inte köpa saltet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Modde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 23 Februari , 2007 Tror att Steve skojar till det lite... Modde = moderator på forumet. Gissar att han menar att de är torrbollar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Waaahahahaha! Dock föredrar jag nog en säck salt. Den slipper man åka ut och mata. (obs, inget ont om moddar!!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 23 Februari , 2007 Äh, man kan slänga till dem en falukorvsring någon gång i veckan så klarar de sig säkert, håller tjyvarna borta också. Frågan är hur man blir av med flugorna bara..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Ahh, tjuvbiten tänkte jag inte på. Klar fördel med att ha en modde i så fall. Flugor.. Tja, fet motor på båten och bara blåsa ur dem med fartvinden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 En modde hinner inte äta, han skall hålla koll på forumet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 23 Februari , 2007 Om man hänger falukorvsringen runt halsen kan man ta en tugga då och då utan att släppa ögonen på skärmen. Jättepraktiskt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Kan man våga påstå att det kan kallas moddebjällran då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 23 Februari , 2007 Om man vill... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Kvinnor kräver stora leksaker...det ser jag det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andrestyrman 0 Postad 23 Februari , 2007 Lustigt! Det börjar med vägsalt och slutar med kvinnor och korvar. Är det någon som är intresserad av båtar här eller??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 714 Postad 23 Februari , 2007 Jajamen, här är många som är intresserade av båtar, och av vägsalt, och av kvinnor, och av falukorv, och av tjaa mycket mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 japp...vägsalt e nog bra o ha om det fryser till på sjön.....kvinnor är oxå bra att ha med på sjön...korven kan man äta ute på sjön oxå! Och jag undrar varför man engagerar sig i en tråd o kommenterar den om man finner den ointressant? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 Detta är en kanontråd som gör att man kan tänka på annat än att det är 8 veckor kvar till splash....Det enda som saknas i tråden är sprit som är en viktig ingrediens i livet. Så det så!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andrestyrman 0 Postad 23 Februari , 2007 Det var ju inte ointressant från början. Hålla båten fri från fukt och mögel känns ganska viktigt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 Likaså att äta korv, dricka sprit, vara med kvinnor.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 Ähum killar! Nu får ni ta och städa er lite, det här börjar likna aftonbladets chatt... Kvinnor är jag måttligt intresserad av... Det var ju saltet som var poängen, men det har redan ordnat sig. Pappa har motorbåt och mamma kom tycker att han ska ha roligare än att skrubba mögel i vår. Så hon köper halva säcken av mig. Hon har sina sätt att vara gullig på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
siteadmin 52 Postad 23 Februari , 2007 Flyttad av Siteadmin, beklagar Saphire trots dina goda intentioner kan det ibland skena iväg trots att man saltat ordentligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 23 Februari , 2007 De e lungt.. Det är som det brukar.. Nåväl, nu är tråden med sin nuvarande utformning i rätt forum, och mitt problem har löst sig ändå, så nu bryr jag mig föga åt vilket håll det drar i väg åt. Det var bara lite surt medan det fortfarande var en seriös fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 Det var väl inte ordet torrboll du reagerade på... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 25 Februari , 2007 Seriös fråga ??? På dösnack ??? hahahaha... Tänkte köpa mjölk, men det går ju inte åt en liter så jag undrar om du vill köpa halva ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gizmo 0 Postad 26 Februari , 2007 På tal om sprit, korv o salt.........Det finns ju ölkorv !!! lite sprit, lite salt o lite korv !! Allt i ett !!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Februari , 2007 När startar du denna tillverkningen ?? Jag blir nog stamkund !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 28 Februari , 2007 Lamon: Den var inte postad på dösnack, utan på övrigt. Den blev flyttad hit av en modde efter att den spårade ur. =/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Februari , 2007 Tycker du att den spårade ur.................................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Saphire 5 Postad 28 Februari , 2007 Jovars, klart jag tyckte. Jag förstår faktiskt inte att det kan vara oklart. Jag opponerar mig mot att slänga massa salt som andra kan använda, bara för jag inte har utrymme i mitt studentrum. Givetvis postar jag då en fråga i forumet om någon vill dela, med tanken att fler båtägare nog gärna slipper köpa 25 kg bara för att använda 5. Plötsligt handlar forumet om sprit och att kvinnor gillar stora grejer. Hade jag velat det hade jag ju skrivit det i rubriken och postat i dösnack på en gång. Varför skulle jag INTE tycka att det är trist att få en seriös fråga dragen i smutsen? Varför skulle jag som ung akademiker och dessutom kvinna INTE tycka att det är surt när en seriös fråga om båtvård i ett marint forum blir reducerat till kvinnor gillar stora saker och sprit är kul? Jag hoppas att den sortens mentalitet är i minoritet på havet, annars säljer jag Hydran oseglad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser