Sjopigg 0 Postad 21 Februari , 2007 Är det någon som har erfarenhet av RVS Technology, har själv två gamla AQAD40A 155 hk. från -82 i båten, de fungerar bra men får en känsla av att de börjar bli lite trötta och därmed lite törstigare. Det skulle vara trist om deras lösning inte fungerar och maskinerna går sönder (inte biligt med två nya). Deras sats till mina motorer skulle hamna på ca. 10tkr. ink. olje och filterbyte. Det vore kul att höra om någon har provat eller har erfarenhet av detta. www.RVS.se Snart sommar.... //AndersK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dessin 0 Postad 21 Februari , 2007 Hej, motorerna går säkerligen inte sönder men å andra sidan så kommer dom inte bli bättre heller. En grundregel brukar vara att låter det för bra för att vara sant så är det inte det heller. Mirakelmedel kommer alltid att finnas så länge folk tror på och köper dom. Mvh Dessin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 Februari , 2007 Det finns ett amerikankst tvprogram som brukar ta upp sådana här produkter ibland. Vet inte om de har behandlat just detta men det finns en hel del mirakel som fallit platt i testerna. För 10000 kr får man väl nya kolvringar åtminstone. Men det hjälper lika lite oftast. (blir ibland sämre). Men då får man ju i allafall lite kul pyssel. Tidsfördriv ska få kosta. Att hälla ut 10000 kr utan att få ha något roligt kanske inte är nån höjdare. Speciellt inte när man märker att man blivit lurad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 Februari , 2007 RVS-tekniken är en ny behandlingsteknik som gör det möjligt att bygga upp ett mycket slitstarkt metallkeramiskt skikt på maskindelars slitageutsatta ytor och därigenom väsentligt förbättra mekanismens skick samt skydda den effektivt mot framtida utslitning. Metallkeramisk Vad är det? Finns mig veterligt ingen metallkeramik. Keramik är inte metall. Det kan vara sintrad metall man menar kanske. slitageutsatta Hur ska medlet veta att det ska hamna? Hur kan medlet fastna på delar som är inoljade. Låter lite farligt för motorn om oljan ska försvinna från slitytorna på något sätt ett tag för att medlet ska fästa. Stor risk för nypning eller lagerskador. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sjopigg 0 Postad 21 Februari , 2007 Mina funderingar går åt samma håll som från era kommentarar, men det låter ju bra när man läser RVS inlägg på de som provat. Men det är nog en sån produkt som man måste Tro på efter som det inte väkar finnas någon vetenskapliga avhandling på produkten. Den är trots allt billigare än två nya snurror, men å andra sidan 10000:- kan man fylla andra hål med. //AndersK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 21 Februari , 2007 Håller me dom andra...Om du hör me APE så får du nog nya kolv å fodersatser för ungefär samma pengar. Dom kör mahle grejer (samma som volvo) å de e kvalitets grejer. Topparna e inte heller dyra å fixa om man e händig. Å sen kanske nya vev å ramlager om de behövs. Då har du typ nya motorer. Samt betänk hur mycke mer extra diesel de kan dra för dom 10 rökarna och då vara på säkra sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 21 Februari , 2007 Som en god vän brukar uttrycka saken: Tvätta aldrig en motor som fungerar. Du har ju dubbelmontage, så varför inte köra så länge det bara går med normal vård. Den extra soppan och oljan lär inte komma i närheten av bara kapitalkostnaden på nya motorer. Och ang RVS får man rätt mycket dieselolja för 10 000 också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Februari , 2007 En del tror ju på gud en del på bantnings recept, tron kan ju försätta berg så det funkar säker, prova du om du tycker du har tio lax över så, lägg sen ut en tråd om resultaten så man vet vad man missat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser