b-boy 0 Postad 20 Februari , 2007 Hej!! Vet någon om packboxarna till vattenhuset ska sitta åt samma håll?? Motorn är en yamaha 50hk 1990!! Läser ni dehär vore jag tacksam för svar. Någom måste ju veta!1 Efter alla märkliga svar jag fick så skriver jag lite kompliment Hej!! Innå utåtå?? Nu blir jag mörkrädd... Hus ska de sitta??? När jag monterade isär packboxarna satt dom med läpparna mot impellern. Är det fel??? Vore bra att veta då jag håller på med motorn idag. Är inte så jätte kul att slita isär fanstygetång på gång... Därför e frågan om det är någon på forumet som e 100% säker på vad han eller hon snackar om. De e ju roligt med svar...men de e ju kul om personerna vet fa fan dom snac´ kar om... he he nu har jag säkert retat upp alla... mvh marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 20 Februari , 2007 Med reservation att jag inte rivit en 50-hästare, men flera andra så säger jag inåt. Deras enda funktion är att se till så att pumpen verkar effektivt. Finns ju ingen olja ovanför själva pumphuset utan bara i växelhuset under. När motorn går bygger då pumpen upp ett tryck samt skapar en vattenpelare hela vägen upp till blocket. Det trycket vill man hålla kvar, hindra vatten från att tryckas ner i växelhuset resp spruta upp i motorns rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 20 Februari , 2007 Hejsan, här kommer en länk som kan vara bra. http://www.yamaha-motor.com/outboard/service/viewmanuals/viewmanuals.aspx?ls=outboard Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alex018 0 Postad 22 Februari , 2007 Kolla bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser