Stevemedselcon 7 Postad 22 Februari , 2007 Absolut! Matte är och har alltid varit mitt starka ämne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 Februari , 2007 Nädå...pajkastning blir det inte, och vi har inte heller haft några duster. Några pm blir det dessvärre inte då jag slutat maila genom detta forum, eftersom dessa mail då blir publika hos MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 22 Februari , 2007 Mailen blir väl inte publika direkt ??? Att MG kan kolla mailen om det behövs borde väl inte vara något större bekymmer eller.....?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 22 Februari , 2007 Klickar jag på skicka email, så räknar jag med att det behandlas som ett brev, vilket som. I detta fall med maringuidens email borde det stå pm, inte email. Email är lika konfidentiellt som ett postat brev och ska inte kunna smygläsas av obehöriga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 22 Februari , 2007 Kan kolla ??? hahahaha... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 23 Februari , 2007 Var det inte du som lade ut MG:s mailkonversation mellan dem och korken ang företagssabotage? Appropå att behandla som ett vanligt brev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Jag?? Det tror jag inte du, enda gången jag lagt ut ngt mail är när ngn bett mig om det. Så var fick du det ifrån, eller rättare sagt var kom du in i bilden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 23 Februari , 2007 Jag kan givetvis minnas fel och då ber jag om ursäkt! Men om du lagt ut mail som någon medlem bett om, har du då frågat även den andra parten som skrivit mailet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Då minns du fel du...så ska du påstå saker så kan du ju åtminstone se till att ha belägg för det. Som jag skrev förut, när ngn bett mig att publicera en del av ett mail har jag gjort det, ALDRIG annars. Sist var det väl skotten som bad mig om jag inte minns fel, det är väl inget direkt vanligt. Sen kan jag inte ens erinra mig om att ngn bett om ngt mail, så vad eftersöker du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 23 Februari , 2007 Jo, du skrev ju om att MG lade ut mail tidigare i denna tråd. Vilket du även själv tydligen har gjort. Hittar inte det inlägget jag tänkte på (antagligen raderat). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Får man fråga vad du yrar om? är du inte riktigt vaken eller? Jag har aldrig påstått att MG publicerar mail som skickas mellan medlemmar, däremot har jag ifrågasatt själva epostsystemet som kan läsas av MG. Sen om jag publicerar ngt som ngn bett mig om , vad har det med saken att göra då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 23 Februari , 2007 Sorry, om jag missförstod. Har även tidigare bett om ursäkt för ett påstående där jag tydligen minns fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Det är okidoki, om jag minns rätt så var det korken själv som la ut ett mail som han sa sig fått från MG, det finner du här: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=138026 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 23 Februari , 2007 Japp, det var det mailet jag tänkte på! Sorry för påhoppet!!! Jag mindes fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Det är som sagt okidoki, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 23 Februari , 2007 Ja, just det, kan kolla det innebär inte att Stavhammar & Co sitter och läser igenom all trafik/mail som förekommer. Tekniken finns ju självklart men om man är så orolig över att bli övervakad så skall man nog hålla sig från Internet överhuvudtaget och skicka rekommenderade brev i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Februari , 2007 ughugh, en moddeaspirant... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 23 Februari , 2007 Nix, men i och med att jag till yrket sysslar med övervakning i olika former så vet jag vad det finns för teknik och vet också hur roade människor inte är av att kontinuerligt övervaka något så därför svaret. Att tro att all trafik förutom just mailen hos MG är anonym är lite väl blåögt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 Men du verkar inte fattat vad jag avsåg? Nu säger du att all trafik kan övervakas...visst...det går att läsa rek.brev oxå...så du har frångått ämnet så att säga. Du skriver Att tro att all trafik förutom just mailen hos MG är anonym är lite väl blåögt. frågan har jag väl aldrig tagit upp utan det är du som förutsätter saker o ting. Vad är skillnad på ett email och ett PM för dig i din lilla värld då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 23 Februari , 2007 *Suck* Jag citerade Lamon först och svarde Westfjord andra gången. Alla kommentarer är inte riktade mot dig, Steve. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 23 Februari , 2007 nähäpp...då får jag be min allra ödmjukaste ursäkt då..... fan...har jag fått feber? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 23 Februari , 2007 Ja, nu får du vässa till dig.....(kan inte göra Smiley men det skulle ha suttit en här) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 23 Februari , 2007 KAN kolla är ju just vad det låter som. Att MG KAN kolla mailkonversation är ju eg inte konstigare än att vilken ISP som helst KAN kolla mail. Har själv varit in o pillat i mailboxar efter domstolsbeslut när jag jobbade för en större ISP. Samma sak även på begäran av kontoinnehavare. Att tekniken finns betyder ju dock inte att det görs rutinmässigt. (Undantaget vissa företag, där man som användare dock har rätt att bli informerad om denna företagets policy) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 23 Februari , 2007 Ja, det var ju det jag försökte förklara ju........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 23 Februari , 2007 Jupp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Februari , 2007 Här kommer den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 24 Februari , 2007 Nu har jag en annan dator så nu kan jag också göra en Senast ändrad av Secalka | 24 februari 2007 | 22:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 25 Februari , 2007 Ja !! Det är väl klart att dom kan kolla. Och dom gör det oxå.. Nu stör det inte mig eftersom jag inte har nåt att dölja. Så vill MG eller någon annan kolla så varsegod... Sem kan man ju ha olika synpungter på det, en del kansle vill få veta att någon har läst fast det inte var till den personen... Om jag för egen del vill ha något sagt till någon utan att andra ska få veta så skriver jag väl inte det på nätet, det är ju som en öppen dagbok !!! Ha de gott !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser