Reinepower 0 Postad 19 Februari , 2007 Hej skall inom kort ta hem en båt från staterna, har fått kontakt med en kille från Yacht broker/Sverige, är det nån eller några som vet nåt om denna firma som jag bör veta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 20 Februari , 2007 Hej, Jag har ingen erfarenhet av det bolag som du nämner men jag vet att många har blivit lurade eller besvikna på leveranser odyl. Jag har haft massor av kontakt med Båtköp i Uppsala och jag litar på dom totalt. prova och ringa och fråga om dom vet nått om det företeget annars kan dom säkert hjälpa dig med. http://www.batkop.se/batkop.html Lycka till Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 20 Februari , 2007 Jag har också hört mycket skit om YBS. Jag rekomenderar boats.de dom fixade hem min båt och det funkade kanonbra. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reinepower 0 Postad 20 Februari , 2007 Svårt att veta om nån verkligen vet så mycket om YBS, hade helst sett fler svar från verkliga båtköpare via denna firma, jag har fått ett positivt svar av en som via mail va helnöjd med sitt båtköp via Ybs, tex så har jag hört bara positivt om båtköp Uppsala, boats.de har jag hört både och om, mest skit faktiskt! tänker ta referenser oavsett firma, men det lutar åt YBS nu, jag tror att i slutändan hänger det på en själv, billigare klippbåtar är ju ett lotteri det har jag läst tidigare på detta forum, det är nog så att man i slutändan ändå mellan tummen och pekfingret får det man betalar för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 20 Februari , 2007 Jag har bara hört bra om ybs, inte de billigaste men de blåser ingen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janandersson 0 Postad 20 Februari , 2007 Man kan väl vara godhjärtad och utgå från att ingen firma försöker luras egentligen. Men köpa en båt som man bara sett på foto är ju som att köpa grisen i säcken. De som driver dessa firmor är säljare och sådana kan man ju aldrig i egentlig mening helt lita på, de vill ju sälja och kommer att tala för sin handelsvara, inte gärna emot. Och eftersom man måste betala hela båten innan den kommer i hamn i Europa (annars blir säljaren ansvarig för all framtid för vissa saker som CE-märkning) så blir det svårt att i efterhand klaga på brister och fel eftersom säljaren inte har någon direkt ekonomisk anledning att agera snabbt. Kombinera båtköpet med några dagars semester i USA så kan du komma att spara många sköna tusenlappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 3 April , 2007 Enligt uppgift så tar Båtköp Uppsala endast in större båtar---det är lite synd. Senast ändrad av AudiTQ | 03 april 2007 | 17:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 3 April , 2007 Hej! Blev det nån båt? Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reinepower 0 Postad 12 Juni , 2007 Nu har jag haft min båt i ca 10 dagar(Maxum 2800 scr) den är finare än vad jag trodde, motorn kördes i gång av mek i går och går mycket bra , sjösätter på fredag,har köpt min sista svindyra båt på marina i sthlm,har tjänat en rejäl hacka på detta köp, proffisig sk mellanhand(YBS) kan rek. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 13 Juni , 2007 Hej! Vad kul!! Grattis till en fin båt! Många med mig som säkert vill se en bild på den också. Hoppas att du hade nytta av mitt PM. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser