tulia 0 Postad 19 Februari , 2007 Finns det några här som har sin båt i vättern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 19 Februari , 2007 Jepp! Jag brukar åka mycket i Vättern Men har i dagsläget ej någon båtplats i hamnen. Står som nr: 70 i kö. Beräknad väntetid 25 år KUL Förhppningsvis så kommer dom att bygga ut hamnen snart. H/M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 Februari , 2007 Ja köerna är långa.. jag och min sambo har båtplats vid borgmästarholmen i askersund...knappast drömplatsen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 19 Februari , 2007 Jag/vi har båten i vättern. Närmare lokalisering av hemmahamn är närmare bestämt en brygga som är placerad strax ovanför vattenytan i en vattenfylld hamn... Var har du ditt skepp då ??? Senast ändrad av Lamon | 19 februari 2007 | 21:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 19 Februari , 2007 Japp. Jag har också hemmahamn i Vättern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas_38 0 Postad 19 Februari , 2007 Me 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
biff 1 Postad 19 Februari , 2007 Ännu en som har båt i vättern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 20 Februari , 2007 Då finns det några här iallafall!! Jag och min sambo har båten i Askersund, närmare bestämt borgmästarholmen, inget drömplats men letar efter annan. Men båtplatser är det ju inte lätt att få tag i! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 20 Februari , 2007 Hej Fick du inte mitt email eller är du kanske redan fullmatad med info angående din Dogger 25? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 20 Februari , 2007 Jo men jag råkade klicka fel så det försvann innan jag läst det....klantiga jag... men jag skrev det till dig i din gästbok, men det kanske blev något fel, du får gärna skriva igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 20 Februari , 2007 Hej Kolla emailen Mvh Larsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 20 Februari , 2007 funkade det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 20 Februari , 2007 Hej Mailat å klart Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 20 Februari , 2007 Det fungerade!! Tack!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 20 Februari , 2007 Även vi seglar på Vättern! S/Y Hakuna Matata Askersund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 24 Februari , 2007 det finns några stycken! Just nu sitter man bara och längtar efetr sjösättningen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 25 Februari , 2007 När ska du pluppa i skeppet då ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 5 Mars , 2007 så snart det går!!!! helst runt påsk om isen släppt !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Mars , 2007 Jag köpte min första båt i höstas(gick rakt in i lada) o fick plats på bron till borgmästarholmen. Varför är det ingen drömplats? För er som letar båtplats så prova att ringa askersunds kommun, gjorde jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 5 Mars , 2007 det är ett väldans spring fram och tillbaka ut till holmen på kvällar och nätter!! fulla ungdomar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Mars , 2007 Så den där porten(som ska vara stängd efter 21) hindrar ingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 5 Mars , 2007 den går at öppna inifrån, så det är bara att någon går in innan klockan nio sen ringer dom väl varandra och går och öppnar... Vi ringde kommun och sa att dom borde ändra så att man även måste öppna med kortet från insidan, men det verkar inte som att dom gjort det, hon som har cafét ute på holmen har även hon ringt och bråkat med kommun... förra året var det en del skadegörelse på henns cafe.. när cruisingen var så var det även fest ute på holmen(arrangerad alltså!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 Mars , 2007 Försvunnit nåt från båtar på den där bryggan? Eller ligger så pass öppet att båtarna får vara ifred? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 5 Mars , 2007 vår båt har fått vara ifred, men en bayliner som låg en bit bredvid hade dom visst varit inne i... jag vet att det var mycket värre förr för kanske 10 år sen, då var det mer skadegörelse och folk som var inne i båtarna...i somras så var polisen ute ganska ofta och körde ut dom.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 8 April , 2007 Lutar åt att vi får nytja vår plats på insidan om bron i sommar. Någon som vet hur illa det är med grynnor på insidan?? Har gått på någon gång med vår gamla träbåt som stack 1.35. Vår nuvarande sticker 1.85 så man är ju lite fundersam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 9 April , 2007 menar du bron till holmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 9 April , 2007 Just den bron! (blir så bökigt med masten om man ska under den andra) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 10 April , 2007 haha, ja det har du ju rätt i!! Jag vet inte riktigt, men jag tror inte det ska vara så farligt..vi har iallafall missat dom om det finns några! Det låg en del segelbåtar på den sidan förra sommaren vet jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 10 April , 2007 Nån som ska lägga i båten på söndag(15 april=ok att lägga till vid kommunens bryggor)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 10 April , 2007 nej, vi hinner nog inte färdigt tills dess...har en del kvar att göra på båten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser