fyren 0 Postad 12 April , 2007 Pratade med en herre härromdan som sa att det ligger en grynna mellan ön (som ligger bakom bron) och själva bron. Det skall finnas en sjökortsbok i bokhandeln uppe på torget som Grundlgt beskriver Alsen... Kommer inte i håg vad den heter, men ploppar det upp så skriver jag några rader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 12 April , 2007 den har vi missat :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 12 April , 2007 Kan det stå med i att segla på Vättern? Vet inte om de nya sjökorten över norra vättern täcker Alsen? Vi sjösätter den 1/5, får se vad vi hittar på bottnen. Senast ändrad av Jimsan | 12 april 2007 | 15:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 April , 2007 vet inte om det är med i den nya, men i en gammal som jag har är alsen inte med alls!Men den är från 2000 så den är ju 7 år gammal, dags att köpa ny! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 April , 2007 Att segla på vättern var det jag pratade om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 April , 2007 jag vet att dom sålde sjökort och att segla på vättern där förra året! Kan det vara den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 13 April , 2007 Vad jag har för mig ( vågar inte lova ) så var det en båtklubb i närheten som har gjort denna boken. Jag skall försöka att få reda på vad den heter... nu i dagarna så skall jag ta mig till Åmmeberg med båten, jag har aldrig gått dit förut, finns det någon som har några tips vad det gäller grynnor eller andra hinder som kan dyka upp?? Hur lång tid tar det till Åmmeberg, Håller ca 5 knop? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 April , 2007 hur lång tid det tar har jag inte koll på, men det är ju prickar hela vägen dit!! (gröna och röda stolpar alltså)Så det ska nog inte vara något krångel! att segla på vättern är det Domsands båtsällskap som gett ut tidigare iallafall, tror att det är dom nu med! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 14 April , 2007 Tack det var så den boken hette.. Nu har vi löst den frågan Det gick bra att ta sig till Åmmeberg. Var där idag. Även en tur till Grönebacke blev det. Vilket väder det var. OJ OJ! När det var dags att lägga till vid hemma- bryggan så var det med tungt roder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 15 April , 2007 Nån som vet öppettider för sjömacken i askersund samt om bensinpumpen blandar i olja själv i bensinen, eller om man måste ha med sig olja när man tankar där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 15 April , 2007 Har inte koll på öppettiderna för i år. (dom har inte öppnat än) Men det kan jag kolla i början på veckan. Dom har bara 95 oktan och diesel så du får blanda själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 15 April , 2007 Har du möjlighet så kolla öppettiderna, vora kanon o veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 16 April , 2007 ja det kan ju vara bra att veta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 Yadis Har du fått i båten än? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 18 April , 2007 Nej, hann inte klart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 18 April , 2007 nej, vi har en bit kvar också...är så otålig, vill ju ha båten i vattnet nu!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 18 April , 2007 Är det så här man kommer upp i Kaptensrollen! (Skämtsamt) Menat! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 18 April , 2007 Jimsan, kollade du öppettiderna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 18 April , 2007 Sorry harr missat det, men ska till A-sund i morron rapporterar så fort jag vet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 Nu ska jag slipa klart några luckor så dom kan oljas och lackas! Ett steg närmre sjösättning!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 19 April , 2007 Hej på er. Jag var inne på bokhandeln igår. Att segla på Vättern skall komma in i början av nästa vecka.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 kanonbra! den ska jag köpa, den jag har är ju från 2000, dags att uppdatera med andra ord! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 19 April , 2007 Jag hörde för lite drygt ett års sedan att det var ett nytt sjökort över enbart norra Vättern på gång. Någon som vet om det kommer eller har kommit ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 19 April , 2007 Ingen aning... men det skulle jag gärna vilja ha!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 19 April , 2007 Jag också. Då sas det att det var 8 nya grund som inte var utsatta som skulle komma med på detta. Jag tror det var en båtklubb i norra Vättern som tänkte ge ut detta. Jag undrar om det inte var Åmmebergs båtklubb. Men kan ha fel. Senast ändrad av Gesse | 19 april 2007 | 20:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 19 April , 2007 Jag har info om det me Det sjökortet på Norra vättern skulle komma lagom till midsommar sa de på bokhandeln.. Det finns ett litet prov på hur det ungefär skall se ut, i bokhandeln på torget.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 19 April , 2007 Kanonbra. Någon som vet om det går att ringa och beställa ett sådant? Jag har en bit att åka till Askersund så det vore bra att veta att det verkligen finns ett bokat när jag åker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 19 April , 2007 Hittade ingen info om öppettider, men ägarna går att nå för jour öppning och säkert även information om öppettider på tele 070-2962848. fick inget svar när jag ringde nu i kväll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 21 April , 2007 Då var båten på plats! Håll nu ett öga på den blå ryds campingen om ni är där:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 22 April , 2007 Hej Angående både boken och sjökortet, vilken och var ligger bokhandeln? Mvh Kanske snart på Vättern även jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser