Jimsan 0 Postad 23 Juli , 2007 Nackdelen är att jag inte vet hur djupet är på insidan av borgmästarholmen och vi sticker 1.85, antar att du inte går så djupt (ser ut som en stortriss på bilden??) och då är det ju ingen fara. För en 4mplats tar komunen ca2200:- för en sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mullhyttan 0 Postad 23 Juli , 2007 Vilken båtkännare! Stämmer bra de! Tackför hjälpen, kanske blir det en plats där sen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mullhyttan 0 Postad 23 September , 2007 Härligaste seglings dagen i år! 8-10 m/s, solsken och fart! men snart är det väl slut för i år.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 December , 2007 Någon som sett Baby Nessie? http://www.gotakanal.se/templates/article____5369.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjord-880 0 Postad 29 Februari , 2008 svar på en gammal tråd, bättre sent än aldrig!! vi ligger i bastedalen, norra vättern, ha det, Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 29 Februari , 2008 Kul att någon plockar upp tråden, kan ju vara några nya båtägare i vättern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jernevid 1 Postad 22 Mars , 2009 Japp, eller hade. Är för tillfället båtlös och funderar på vad jag skall skaffa mig inför stundande vår/sommar, Hade hoppast på att få lite vägledning kring båtval förVätterns på min tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=275502, men det verkar tyvärr vara få som vill hjälpa till med båtval för just denna underbata insjö. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 8 Maj , 2009 Hej på er igen! Det var ett tag sen jag var inloggad här! Förra sommaren låg båten på land, nu lutar det åt sjösättning! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 8 Maj , 2009 Jo, nu kom jag på en sak jag undrat över många år som ni Vätternsjöfarare kanske kan ge besked om! Min farfars lillebror byggde på ålderns höst en snäcka i ek. Den var c:a 8 m lång och hade en 2 cyl VP på c:a 25 hk, troligen en MD2. Ritningarna hade han kvar sen 30-talet då han byggde en likadan i fur. Det var lite mandomsprov för gamla gubben var nästan 90 år, liten seg gubbe med glimten i ögat. Han hette Gustav och var från Borghamn där han även var född. Detta var på slutet av 70-talet. Båten såldes sedan efter hans död omkring 1985. Har ni sett hans fina ekbåt. Den har ett doghouse och en liten kajuta med 2 britsar i trä. Skulle vara kul att se båten om nån kan säga var den ligger. Är den måhända kvar i Borghamn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser