tulia 0 Postad 23 April , 2007 bokhandeln i askersund ligger vid torget(om jag inte minns fel) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 23 April , 2007 http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB:WflWhite=1a1b&UCSB:WflPink=4a&UCSB:TextBoxWho=bokhandel&UCSB:TextBoxWhere=askersund&Vkiid=z2tVmX/ods9qGSVkiOPGCw==&Vkid=11365983&isAlternateNumberResult=False Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fyren 0 Postad 26 April , 2007 Jag var inne på bokhandeln idag, för att köpa att segla på vättern. Men till min stora fasa så var ju inte Alsen med där.. Är det så att ja har sett fel eller är detta sant?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 27 April , 2007 Har båten i Sommen men har inte långt till Hästholmen för iläggning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 27 April , 2007 Jag har en från 2001 där Alsen inte är med heller så det ska nog vara så. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 7 Maj , 2007 min är från 2000 tror jag och där är alsen inte med heller... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 7 Maj , 2007 Tackar. Då får det bli en tur dit, för nu är båtplatsen fixad i Vättern för sommaren 2007. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 8 Maj , 2007 Vart ska du ha båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 10 Maj , 2007 Nu ligger båten!!! Äntligen!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 10 Maj , 2007 Nu ligger båten i!!! ska det naturligtsvis stå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 11 Maj , 2007 Hej Stenpiren i Karlsborg. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 14 Maj , 2007 Karlsborg är fint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 12 Juni , 2007 Visst är det fint i Karlsborg. Var där en sväng i fredags. Var på Idas Brygga och smörjde kråset. Synd bara att det inte står när sista broöppningen är. Höll på att bli kvar över natten där p.g.a att detta inte stod någonstans. Såg också att Statoil macken stängt. Ingen risk att de stänger sjömacken med då hoppas jag? (Kontostation) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 Juni , 2007 knepigt att det inte stod någonstans..sånt kan ju vara bra att veta :-D Vi var där för nån vecka sen fast med bil och blev då också lite tagna när vi skulle köpa läsk på statoil...det gick ju inte så bra!! Idas brygga är det fint där? dyrt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 13 Juni , 2007 Idas brygga är både fint och dyrt, men helt klart värt pengarna! Midsommardagen tror jag att det blir bra underhållning också www.n-b-g.com Står inte brotiderna på skylten på bron?? tror att det gjorde det förra året. Tragiskt att fler och fler företag på små orter tvingas att slåigen. Statoil har tydligen rensat rejält, även macken i Hallsberg är borta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tulia 0 Postad 13 Juni , 2007 statoil i hallsberg med? vilken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 13 Juni , 2007 Hej Dagens lunch på Idas brygga kostar 70 Skr och det är alltid buffe. Smaker hemlagat dvs. högsta betyg! På kvällen har man bl.a. à la carte och det är ju lite dyrare. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 Juni , 2007 Nej det stod inte några brotider vid bron. Tog för givet att sista broöppningen var kl. 20.00 då slussarna stänger. Men så var det inte. Jag åkte under kl. 18.00 och det var sista broöppningen fick jag reda på när bron gått ner. Men som tur var hade en stor båt ringt och beställt en broöppning så vi kunde åka tillbaka kl. 18.25 och förtöja på rätt sida om bron. Sedan blev det Idas Brygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 13 Juni , 2007 Menyn efter dagens lunch är lite andra priser. Från 175 kr. Men det är det värt för vilken mat alltså. Lagom stora portioner och mycket snyggt upplagt. Mycket trevlig personal. Rekommenderas verkligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 21 Juni , 2007 Jag ringde o kollade öppettider. Och dom var flytande:) Men vardagar vanligtvis mellan 10-19 och helger mellan 9-19 och är dom inte på plats så ringer man bara numret som står vid macken. Dom har 2-taktsolja om man vill köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 21 Juni , 2007 Lite långt i förväg kanske, men ändå! Om en månad, den 19 eller 20/7 anländer vi till Askersunds Segel & Motorbåtsklubb efter ett par veckors resa med två båtar. Resan utgår från Stockholm den 5/7 och tar oss i maklig takt genom skärgården, sjöfyran, Göta kanal och Vättern. I Askersund ska vi lyftas på lastbilar på lördagen och ta oss vidare till Hjälmaren. Hoppas vi har turen att träffa några av er, det skulle vara roligt. Håkan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 21 Juni , 2007 Välkommna till hamnen! Om vi inte är på BB då så är vi säkert där. Båten (S/Y Hakuna Matata) ligger utanför kranen/rampen där jag antar att ni kommer att lyfta, går inte att missa. Brukar gå bra att ligga på utsidan av vågbrytaren om ni behöver någon stans att förtöja. Angående Brotiderna i Karlsborg så tror jag att det är andra tider under högsesång, 20.00 var sista öppning förra året. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marouga 0 Postad 25 Juni , 2007 Hej på er ! Här är ännu en skuta som går på Vätterns böljor ! Hemmahamn i Karlsborg och JA, missade sista broöppningen så sent som igår 25/6 efter sjösättning. Öppnar tydligen sista kl 18:00 innan 1/7.. Löste sig med hjälp av Karlsborgs eldsjäl på varvet i Karlsborg. Han lyfte bron manuellt senare på kvällen då vi var några på fel sida. MVH Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 29 Juni , 2007 Hej Nu ligger det Vättern-vatten under damen. Det tog närapå 2 dygn från hemmahamnen till Karlsborg. Slussningen gick perfekt. Mindre perfekt på gränsen till kaos hade ett tyskt äldre par med en rejält stor å bred träsegelbåt. Fantastikt att man inte behöver gå i land en endaste gång från Vänern till Vättern när alla slussar utom en slussar uppåt. Tur då för detta tyska par att slussvärdarna är så bussiga och ställer upp och gör saker och moment som inte ingår i deras ordunarie uppgifter. Tack alla trevliga å hjälpsamma slussvakter hälsar Lady Diesel. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 30 Juni , 2007 Resan närmar sig med stormsteg. På torsdag nästa vecka bär det iväg. Vädret kunde ju kanske vara lite bättre men det funkar ändå. Men nu pratas det ju om höga flöden i södra Östergötland och norra Småland. Hur påverkas Göta kanal av det? Om det fortsätter att vräka ner så här, finns det någon risk att det inte går att åka den då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 30 Juni , 2007 Det är nog ingen fara med vattnet, slussarna reglerar nivån, möjigen blir strömmen lite starkare, men det tror jag inte märks om man har motorbåt. Vatten nivån i Vättern är ganska hög nu, men det är ju inte til någon nackdel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 20 Juli , 2007 Tror att jag missade er med några minuter. En motorbåt baxades ut till väntande lastbil just när vi kom till hamnen den 19:e Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mullhyttan 0 Postad 23 Juli , 2007 Har nyss skaffat en liten segelbåt i norra vättern, har båten tillfälligt hos en bekants brygga, är det nån som vet om det går att få tag i båtplats nånstans i norra vättern,verkar vara fullt överallt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 23 Juli , 2007 Finns platser på Borgmästarbryggan i askersund. Vi lånar plats i Båtklubbens hamn så vår plats ståt tom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mullhyttan 0 Postad 23 Juli , 2007 Okej. vad kostar det ungefär? det är ju ganska fin plats annars... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser