mape366 0 Postad 18 Februari , 2007 Har just införskaffat en Suzuki 85 hästars utombordare från vad jag tror är tidigt åttiotal. Enligt modellguiden ska den vara från 1980-82 eftersom motorn är blå. (Jag ska kolla motornumret imorgon). Det knepiga är att säljaren sa att det inte var separat oljesmörjning medan jag får annan info genom nätet. Är det någon som kan bekräfta om den separata oljesmörjningen kom 1980 eller 1983 som säljaren sa. Tidigare ägaren hade i alla fall kört med oljeblandad bensin. Kan man skada något genom att köra med oljeblandning även i bensinen? Hur ser man om den separata smörjningen eventuellt är bortkopplad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 18 Februari , 2007 Det brukar stå OIL INJECTION på kåpan om det är separat oljesmörjning. Dock vet jag inte om Suzuki har tanken under kåpan som t.ex. Yamaha, eller om den sitter i båten som t.ex. Evinrude. Jag tycker du ska göra som förra ägaren, fortsätta med oljeblandad bensin, oavsett om den har separat smörjning eller inte. Senast ändrad av Flipper_510_HT | 18 februari 2007 | 11:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 Februari , 2007 Hej, Kolla på sprängskisser på http://www.brownspoint.com Parts Loock-Up /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ess1 0 Postad 18 Februari , 2007 Blandar du oljan i bensinen så har du full koll på att motorn alltid har smörjning. Hade också en 85hk Suzuki från 83, men motornummret sa att det var en 79:a, och på kåpan stod det oil injection, fast det fanns ingen... polarens 85hk suzuki från 88 har oljetanken under kåpan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser