Namkong 0 Postad 17 Februari , 2007 Tjena hejsan! Undrar om ni har sett nylonlinan Pirates på Fishit.se. Är det någon som har köpt den och har någont att säga om den. Har kollat på dim 0,30 mm 6,7 kg lina 300 m för 41 spänn. Ska ha till trolling. Låter lite för billigt för att vara en lita att lita på. Skitfiske på er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 17 Februari , 2007 Vet inget om just den linan. Själv kör jag med Berkley Big Game 0.38 mm. Är supernöjd med den linan. Senast ändrad av Gesse | 17 februari 2007 | 21:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 17 Februari , 2007 Den finns att köpa till bra pris här http://www.olssonsfiske.se/ om du är intresserad. Kostar 395 kr för 3276 meter. De flesta jag känner kör med den linan och är nöjda. Berkley Big Game Bulk 1Lb Berkley Trilene Big Game är en slitstark lina som är en favorit bland trollingfiskare. Färg: skogsgrön. Spollängd: 0.38mm/10.1kg 3276m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 18 Februari , 2007 håller med gesse har den själv o den är kanon har du ordning på rullar o det inte är några skador o inte klantar dig själv så finns det ingen fisk som klarar av att slita av den rillezzzz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 Februari , 2007 Håller med Gesse o Rillez. Berkley´ s BG är en mkt bra o prisvärd lina. Fox har även de bra linor, men då till ett lite högre pris. Ska du spara in på något i utrustningen så blir rådet: Låt bli! Hehe Kör hellre ett pass mindre per säsong med grejer du kan lita på. Krokar, ringar, beteslås o linor ska man inte köpa okända prylar av. Dom kan säkert vara bra, men det vet du inte förrän du tappat/bärgat den store. Med lite otur så var det skräpkvalité o du har missat en finfirre för att du sparat nån hundring. Den absolut SÄMSTA lina jag testat var en Ron Tompson-lina. Utlovade nånstans runt 7-8kg hållfasthet. Jodå, mellan 2.8 o 3.5kg höll den för, med mycket noga knutna knutar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thunberg_jr 0 Postad 25 April , 2007 Själv kör jag med fireline ! 0.17 klarar hela 13 kg !! OBS linan är flätat. Fasst den e svin dyr ! 100 meter för 250 spänn ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 25 April , 2007 Flätlinor är nog bra kanske men inte till trolling vintertid. Då är det nylonlinor som gäller. Men jag tycker personligen att Power Pro är bättre än Fireline när det gäller superlinor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser