Misil-1 5 Postad 17 Februari , 2007 Hej Jag håller på att installera en WC i förpiken. Septitanken tänkte jag placera bakom fotändan på styrbords kojplats. Tanken kommer då lite högre än toan och lite över vattenlinjen. Slangen mellan toa och tank blir ca 3 meter. Kommer det att funka tror ni? Troligen så kommer det att stå skitvatten i slangen, eller klara den manuella pumpen att tömma slangen? Eller finns det annat att tänka på? Senast ändrad av Misil-1 | 17 februari 2007 | 12:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 18 Februari , 2007 Jag offrade styrbords kojplats i förpiken för toan. Resten av kojpltsen får bli stuvutrymme. Senast ändrad av Misil-1 | 18 februari 2007 | 19:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil-1 5 Postad 18 Februari , 2007 Här är tanken tänkt att placeras.Det går åt ca 3,5 meter slang mellan toa och tank. Men det var en dyr rackarns slang 240:-/m Borde nästan vara billigare med kopparrör, eller nån som vet vad för slang man kan använda istället för den dyra båtslangen Senast ändrad av Misil-1 | 18 februari 2007 | 19:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser