Wellcraft19 1 Postad 16 Februari , 2007 Jag gillar Nikitalords badanka (ett mkt unikt flytetyg) men se vad jag rakade ramla over (fran Ryssland) under dagen: http://englishrussia.com/?p=360 Vet i tusan om jag inte skulle valja denna forst. Kanske inte lika rymlig, men att kunna dra upp hjulen UR vattnet nar man batar ar anda genialt. Det finns sa manga varianter pa bil/batar men de flesta har bedrovlig hydrodynamik pga av att hjulen ligger kvar i vattnet. Ok, och detta kanske egentligen inte ar en bilbat utan mera en bat med inbyggd trailer. Hursomhelst, inte illa... For ovrigt en charmerande samling bilder just fran Ryssland (eller snarare gamla Sovjet Staten) - om ni foljer lankarna pa samma sida (eller topp domanen). Senast ändrad av Wellcraft19 | 16 februari 2007 | 23:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Februari , 2007 Mycket likt som jag först skissade upp tänkta ombygnader av min, kul att få bekräftat att man var på rätt väg och inte var ensam om tokiga ideer. Tycker verkligen den har rätt charm, och väcker många vill ha känslor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JimmyA 0 Postad 18 Februari , 2007 Båda har helt klart sin charm! Nikitalord: ..vad är Badankan för modell/märke egentligen? //J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Februari , 2007 Tackar. Båtarna fanns i aluminium som abal och alucon sen finns liknade i byggda i usa men dessa är i plast. Urdrag från vi båtägares omröstning om historiens fulast serietilverkade båtar. märkligt nog knep en norsk båt förstaplatsen abal blev bara tvåa. Fulare kan det inte bli. Inte ens om man verkligen försöker. AB Aluminium-båtar i Rockneby skapade under slutet av sextiotalet det fulländade monstret. enl :www.vibatagare.com/vib2005/vib1_05/samm1_vib1_05.html mer info finns i min sjöbod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser