Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
nuklex

Targabåge eller radar vinge...

Rekommendera Poster

Hej,

Jag skulle vilja veta vad det finns för olika typer eller modeller för färdiga targabågar i aluminium eller plast? vill ha en bra Tv antenn och vet inte vart jag kan sätta den om jag inte skaffar en båge eller nått.. finns det färdiga att köpa som ser ut som den som är med i götakanal2 båten?

Jonas

post-11082-1394234928,0281_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har likartat problem. Ämnar montera radar på min Sea Max snipa. Problemet är att det behöver vara cirka 1m högt stativ som går att fälla ned. Höjden pga att jag har en rätt hög jös-stake. Den är oxå nedfällbar. Har funderat på att tillverka nån specialare. Har inte hittat nåt lämpligt med gångjärn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har haft en radar på min båge. Efter att jag varit ute i riktigt hård sjö så upptäckte jag att targan har fått sprickor på båda sidorna. Detta pga att radarn har kommit i gungning och knäckt targan. Så ett tips om du ska montera radar, överdimitionera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo den skulle mycket väl kunna fungera men den kommer att bli för smal för mig min båt är 2,87bred men nu kommer troligtvis inte bågen va så bred men blir nog bredare än 2m.

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...